آفتاب

ضرب‌الاجل 48 ساعته بغداد برای خروج نیروهای ترکیه از عراق

ضرب‌الاجل 48 ساعته بغداد برای خروج نیروهای ترکیه از عراق

دولت بغداد هشدار داد، چنانچه ترکیه نیروهای خود را ظرف 48 ساعت آینده از عراق خارج نکند، از تمامی گزینه‌ها از جمله مراجعه به شورای امنیت سازمان ملل متحد استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق با انتشار بیانیه‌ای پس از نشست شورای امنیت ملی این کشور خواستار خروج نیروهای ترکیه از کشورش تا 48 ساعت آینده شد و هشدار داد، بغداد ممکن است از تمامی گزینه‌های موجود از جمله ارجاع مسأله به شورای امنیت سازمان ملل متحد استفاده کند.

در همین حال، خبرگزاری رویترز گزارش داد، خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق خطاب به همتای ترک خود گفت: صدها نیروی ترکیه در داخل عراق در حالی مستقر شده‌اند که اعزام آن‌ها بدون اطلاع یا هماهنگی با بغداد بوده است.

العبیدی نیز خواهان آن شد که نیروهای ترک مستقر در خاک کشورش، عراق را ترک کنند.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر دفاع ترکیه مدعی شده استقرار نیروهای کشورش در خاک عراق با هدف محافظت از مشاوران نظامی ترکی انجام گرفته که در عراق به آموزش نیروهای عراقی می‌پردازند.

با این حال وزیر دفاع عراق تاکید کرد که نیروهای اعزام شده ترکیه بسیار بیشتر از چیزی است که برای این هدف ممکن است مورد نیاز باشد. وی ادامه داد: نیروهای ترک مستقر در عراق هر تعداد که باشند باید کشور ما را ترک کنند.

انتهای پیام

کد N1057173

وبگردی