آفتاب

مجوز 80 سال فعالیت راکتورها در ایالات متحده؟

مجوز 80 سال فعالیت راکتورها در ایالات متحده؟

ایالات متحده اولین کشوری است که تصمیم می‌گیرد آیا ادامه فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای تا 80 سال یعنی دو برابر زمانی که در ابتدا مجوز آن داده شده بود، ایمن است یا نه.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت آن لاین، اکثریت 99 راکتور ایالات محده در حال حاضر به مجوز 40 ساله اولیه آن‌ها 20 سال دیگر نیز اضافه شده است. اکنون اپراتورهایی که از سوی تشکیلات دومینیون هدایت می‌شوند خواستار تمدید بیش‌تر این چارچوب زمانی هستند. دومینیون در اوایل ماه جاری اعلام کرد: این شرکت از کمیسیون نظارت هسته‌ای ایالات متحده تمدید زمان را در خواست خواهد کرد.

این طرح در حال حاضر خشم فعالان ضد هسته‌ای را برانگیخته است.

کمیسیون نظارتی هسته‌ای آمریکا ماه آینده پیش‌نویس گزارش ترسیم اقدامات ایمنی مورد نیاز برای تمدید این چارچوب زمانی را ارائه خواهد کرد.

در صورت موافقت این کمیسیون، نیروگاه "سوری" در ویرجینیا اولین نیروگاهی خواهد بود که با 78.8 سال فعالیت معادل زندگی یک انسان به حیات خود ادامه می‌دهد.

تام کافمن، سخنگوی موسسه انرژی هسته‌ای واقع در واشنگتن گفت: ایالات متحده اولین کشوری است که راه فعالیت 80 ساله راکتورها را باز می‌کند.

یوشیکای هیمنو، استاد دانشگاه موسسه تکنولوژی توکیو می‌گوید: درست مانند یک ماشین و تلفن راکتورهای انرژی هر سال قدیمی‌تر می‌شوند. این در حالی است که مالکان آن‌ها قطعات آن را تعویض و سیستم‌ها را تجدید می‌کنند. پرسش این است که تا چه مدت آن‌ها می‌توانند به تعمیر و نوسازی دست بزنند؟

انتهای پیام

کد N1057002

وبگردی