آفتاب

محجوب: دستاوردهای امروز ما مدیون جنبش دانشجویی است

محجوب: دستاوردهای امروز ما مدیون جنبش دانشجویی است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تحولات سیاسی کشور در دوره انقلاب متاثر از دانشگاه‌ها بود و این سخن گزافه نیست اگر بگوییم بسیاری از دستاوردهای خود را مدیون جنبش دانشجویی هستیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا محجوب عصر امروز در نشست جمهوری اسلامی از آرمان تا واقعیت در دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه واقعه 16 آذر یکی از وقایع مهمی بود که باید مانند کودتای 28 مرداد بارها مورد بازخوانی قرار گیرد اظهار کرد: آنچه در 16 آذر اتفاق افتاد محصول حمایت آمریکا و انگلیس از دولت کودتایی محمدرضا پهلوی بود و درنتیجه دانشگاه تهران که در آن دوره کانون تحرکات ضد استبدادی، استعماری و استکباری کشور بود در مقابل این کودتا و دولت برآمده از آن موضع‌گیری کرد که به رخ دادن حادثه 16 آذر منجر شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ما از ابتدای انقلاب آرمان‌های بسیار بزرگی را در سر داشته‌ایم اظهار کرد: ما وقتی دست به انقلاب زدیم آرمان‌های بسیاری نظیر صیانت از آزادی عقیده و مطبوعات در سر داشتیم اما در مقام اجرا دچار چالش‌ها و تنش‌های پیش‌بینی نشده‌ای مثل جنگ تحمیلی شدیم که از سوی قدرت‌های بزرگ حمایت می‌شد و هدفش بر زمین زدن انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه خاصیت نظام جمهوری اسلامی مبارزه با فساد است اظهار کرد: نباید این نکته را از یاد ببریم که فقط خداوند است که فسادناپذیر است و پیش خواهد آمد که امثال سعید مرتضوی هم وجود داشته باشند و من هیچ گاه فراموش نمی‌کنم که در دوره اصلاحات تا چه اندازه بر قانون تکیه می‌شد تا از بروز چنین فسادهایی جلوگیری شود تا جایی که رییس‌ دولت اصلاحات به صراحت اعلام کرده بودند که هرگاه از قانون فاصله بگیریم به سمت ایجاد فساد حرکت خواهیم کرد.

محجوب ادامه داد: باید جلوی هر فسادی گرفته شود و از ریشه خشکانده شود چرا که امروز نیز مثل زمان شاه با فساد مواجه هستیم. نباید فراموش کنیم که اگر در دوره‌ انقلاب ملت ما بر نظام شاهنشاهی پیروز شد به دلیل فسادهای آن حکومت بود.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم جمهوری اسلامی حفظ شود باید از آزادی و اجرای قانون صیانت کنیم و بدانیم که تنها راه پشتیبانی از جمهوری اسلامی تامین آزادی است.

محجوب با بیان اینکه نمی‌شود به بهانه استقلال، آزادی را فدا کرد اظهار کرد: سه رکن اصلی انقلاب اسلامی ما، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است که به تعبیر شهید بهشتی از یکدیگر منفک نمی‌شود ولی امروز مرز آزادی به بهانه‌های دیگری زیر پا گذاشته شده و مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد که باید جلوی چنین رفتارهایی گرفته شود.

وی در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان در خصوص نقش جنبش دانشجویی در حفظ و پیشبرد دستاوردهای انقلاب اظهار کرد: تحولات سیاسی ما در دوران انقلاب متاثر از دانشگاه‌ها بود و آنچه امروز تبدیل به فرصت برای ما شده است دستاوردی است که از جنبش دانشجویی پدید آمده است و امروز بسیاری از این دستاوردها را باید مدیون جنبش دانشجویی بدانیم.

محجوب ادامه داد:‌ جنبش دانشجویی ایران بعد از خروج رضا شاه از کشور در تحولات ایران تاثیر بسیاری داشته است اما امروز به دلایل متعددی دچار کم فروغی در این عرصه شده‌ایم که باید زمینه‌های برطرف شدن این عوامل و حفظ پویایی جنبش دانشجویی را فراهم کنیم.

او همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص ممنوع التصویر شدن سید محمد خاتمی اظهار کرد: من اعتقاد دارم که همه روسای جمهور ما با همه تفاوت‌هایی که داشته‌اند باید عزیز و محبوب ما باشند و در مورد آقای خاتمی نیز علاقه ما به ایشان قلبی است و چنین کارهایی هیچ شانی را از ایشان کم نخواهد کرد.

محجوب در پایان اظهار کرد: ما در مجلس تلاش کرده‌ایم تا آزادی را از همه جهت مورد صیانت قرار دهیم و امیدوار هستیم کوششی که دولت آقای روحانی برای صیانت از آزادی و آرمان‌های انقلاب آغاز کرده است به ثمر برسد و در این زمینه شجاعت ایشان برای ما ستودنی است.

انتهای پیام

کد N1056940

وبگردی