آفتاب
براساس تازه‌ترین نظرسنجی‌ها؛

صهیونیست‌ها در نتیجه انتفاضه قدس دیگر احساس امنیت نمی‌کنند

صهیونیست‌ها در نتیجه انتفاضه قدس دیگر احساس امنیت نمی‌کنند

نتایج یک نظرسنجی صورت گرفته در میان شهرک نشینان صهیونیست نشان داد که نیمی از صهیونیست‌ها به خاطر تشدید تنش و درگیری‌ها در اراضی اشغالی فلسطین به خاطر انتفاضه قدس، به شدت از شرکت در جشن‌های عید یهودی "نورافشانی" یا همان "حانوکاه" نگران هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نتایج این نظرسنجی که در روزنامه‌های صهیونیستی "معاریو" و "اورشلیم پست" منتشر شده است، نشان می‌دهد که 81 درصد از صهیونیست‌ها پس از عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان از آغاز ماه اکتبر گذشته تاکنون رفتار خود را تغییر داده‌اند و 46 درصد از آنها اعلام کرده‌اند که قبل از مشارکت در جشن‌های اعیاد یهودی هزار بار در این زمینه فکر می‌کنند.

در بخش دیگری از این نظرسنجی 21 درصد از صهیونیست‌ها اعلام کردند که حداقل یک نفر را می‌شناسند که در جریان عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان زخمی شده است. این عملیات‌های فلسطینیان به اذعان صهیونیست‌ها باعث هلاکت دست کم 22 صهیونیست و زخمی شدن 142 نفر دیگر شده است و این در حالی است که منابع فلسطینی آمار کشته‌ها و زخمی‌های صهیونیست‌ها را به مراتب بیش از این اعلام کرده‌اند.

77 درصد از صهیونیست‌ها در جریان این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که احساس ناامنی می‌کنند و 52 درصد هم تاکید نموده‌اند که احساس امنیت زیادی نمی‌کنند و علاوه بر این، 25 درصد هم اعلام کرده‌اند که احساس ناامنی می‌کنند.

از سوی دیگر، شهرک نشینان صهیونیست "آویگدور لیبرمن" وزیر خارجه سابق رژیم اشغالگر قدس و رئیس تندروی حزب راستگرای "اسرائیل خانه ما" شخص مناسب‌تری نسبت به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای مقابله با عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان و انتفاضه قدس است.

آنها اعلام کردند که "اسحاق هرتزوگ" رئیس جریان اپوزیسیون و اردوگاه صهیونیستی در کنست اسرائیل هم قدرت مقابله با انتفاضه کنونی ملت فلسطین را ندارد.

گفتنی است که انتفاضه قدس و عملیات‌های مقاومتی جوانان فلسطینی باعث هلاکت 23 صهیونیست و زخمی شدن بیش از 350 نفر دیگر شده است و این مساله به شدت از صهیونیست‌ها زهر چشم گرفته و کارآیی خود در مهار تجاوزات افسارگسیخته صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و شهروندان فلسطینی را نشان داده است.

انتهای پیام

کد N1056736

وبگردی