آفتاب

دیکتاتور سابق میانمار، آنگ سان سوچی را رهبر آینده کشور دانست

دیکتاتور سابق میانمار، آنگ سان سوچی را رهبر آینده کشور دانست

رهبر خونتای سابق میانمار از رهبر دموکراسی خواه این کشور به عنوان رهبر آتی کشور حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "تان شیو"، رهبر خونتای سابق میانمار روز جمعه با آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی خواه این کشور دیدار کرد. این دیدار نقطه عطفی برای سوچی است که توسط همین فرد برای سالیان طولانی در حصر خانگی بود.

نوه رهبر خونتای سابق میانمار در پیامی در صفحه فیس بوک به نقل از پدر بزرگ خود نوشت: همه باید این مساله را بپذیرند که آنگ سان سوچی رهبر آتی میانمار است چون حزبش در انتخابات پارلمانی پیروز شده است. من صادقانه از او حمایت می‌کنم و هرکاری را که لازم باشد انجام می‌دهم تا کشور به پیشرفت برسد.

سخنگوی لیگ ملی برای دموکراسی به رهبری آنگ سان سوچی نشست روز جمعه را تایید کرد و افزود: از سال 2003 این نخستین باری است که چنین نشستی میان رهبر سابق خونتا و رهبر لیگ ملی برای دموکراسی برگزار می شود.

سوچی 70 ساله براساس قانون اساسی میانمار از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری منع شده اما گفته که به دلیل پیروزی حزبش در انتخابات پارلمانی جایگاهی بالاتر از رییس جمهوری خواهد داشت.

این حزب موفق شد 80 درصد آرا را از آن خود کند اما هنوز 25 درصد از کرسی‌های پارلمان میانمار به ارتش این کشور تعلق دارد.

آنگ سان سوچی همچنین گفته که به دنبال سازش با ارتش برای انتقال آرام قدرت است. وی با تین سین، رییس جمهوری میانمار و فرمانده ارتش این کشور در پایتخت دیدار کرد.

در همین حال، دولت میانمار شایعات درباره این که رهبر خونتای سابق به دنبال ایجاد اصلاحات است، را رد کرد.

تحلیل‌گران می‌گویند، دیدار میان رهبر دموکراسی خواه میانمار با رهبری خونتای سابق یک شاخص مهم از واگذاری صلح آمیز قدرت در کشور است.

انتهای پیام

کد N1056684

وبگردی