آفتاب

تمجید یک پایگاه خبری غربی از نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان جهان

تمجید یک پایگاه خبری غربی از نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان جهان

یک پایگاه خبری تحلیلی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی، گزارش داد: غم‌انگیز است که رسانه‌ها و سیاستمداران غربی به ایران بدبین هستند در حالی که این کشور به طور مداوم تلاش می‌کند به غرب در مبارزه با تروریسم کمک کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه خبری تحلیلی دیسیدنت وویس در گزارش خود به نامه اخیر حضرت آیت الله خامنه‌ای خطاب به جوانان غربی درباره خطر ترورسیم و لزوم مبارزه با آن در جهان، لحن نامه را هوشمندانه، صادقانه، آرام و دوستانه توصیف کرد.

به نوشته دیسیدنت وویس، رهبری انقلاب اسلامی ایران یک بار دیگر جوانان غربی را مورد خطاب قرار داد، جوانانی که یا به علت جبهه‌گیری رسانه‌ها و جامعه به نفع اسراییل و صهیونیسم اطلاعات غلط زیادی درباره اسلام دارند یا این‌که مسلمان هستند اما در فضای اسلام هراسی زندگی می‌کنند و به قدری دچار یاس و ناامیدی شده‌اند که به گروه‌های شبه نظامیان افراط گرا جذب شده‌اند. گروه‌هایی که اولین بار در سال 1979 در افغانستان و با ستایش آمریکا فعالیت خود را آغاز کردند.

آیت الله علی خامنه‌ای از جوانان جهان خواست تا خطر تروریسم در جهان و ریشه‌های آن‌ را یک‌بار دیگر بررسی و بینش عمیقی درباره اسلام پیدا کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: ادبیات آیت الله خامنه‌ای در این نامه، آرام و دوستانه و سخنانش هوشمندانه و در عین حال صادقانه بود. روح سرشار از عشق وی به جهان و اندوه او را از رنج‌هایی که تروریسم ایجاد می‌کند می‌توان احساس کرد. غم انگیز است که رسانه‌ها و سیاستمداران غربی به ایران بدبین هستند در حالی که این کشور به طور مداوم تلاش می‌کند به غرب در مبارزه با تروریسم کمک کند. البته دلیل این مساله حمایت سرسختانه ایران از فلسطین و امتناع از تسلیم شدن در برابر خواسته‌ها و دستورات امپریالیسم است که هر دو گناهی نابخشودنی است.

هیچ یک از این دلایل معقول و منطقی نیست. ایران پس از حوادث 11 سپتامبر کمک‌های اطلاعاتی به آمریکا ارئه داد تا این‌که جورج بوش، رییس‌جمهور وقت آمریکا آن‌ را پایان داد. ایران هم‌چنین در یک دهه گذشته پیشنهادهای هوشمندانه‌ای را برای حل بن‌بست انرژی هسته‌ای ارائه داد که آمریکا همه آن‌ها را رد کرد. غرب نیز حمایت‌های ایران از فلسطین را ستایش کرده است در حالی‌که کشورهای عربی حتی قادر به این کار نبوده‌اند.

دیسیدنت وویس در ادامه گزارش خود نوشت: آیت الله خامنه‌ای همانند نامه پیشین خود، بار دیگر خواستار گفت‌وگو در خصوص دردناک‌ترین مسائل برای حل آن‌ها شد چرا که در غیر این صورت اوضاع هم‌چنان از کنترل خارج خواهد بود.

از نظر وی جان هر انسانی مهم است و هر مرگ غیرطبیعی یک تراژدی است؛ نفس‌های کودکی که در برابر دیدگان عزیزانش قطع می‌شود، یا لذت مادری از وجود خانواده‌اش که به رنج و زاری تبدیل می‌شود و تلاش مردی برای انتقال پیکر بی‌جان همسرش به مکانی آرام. همه این‌ها صحنه‌هایی هستند که احساسات هر انسانی را برمی‌انگیزند، چه در فرانسه رخ دهد و چه در فلسطین.

رهبر معظم ایران تصریح کرد که مسلمانان به علت اشغالگری‌های استعمارگرایانه و آسیبی که اسراییل هر روز به فلسطینیان وارد می‌کند، بیش از هر فرد دیگری رنج کشیده‌اند و اگر اروپایی‌ها تنها چند روز است که از ترس از خانه‌های‌شان بیرون نمی‌آیند، دهه‌هاست که خانواده‌های فلسطینی حتی در خانه‌های‌شان از مرگ و نابودی توسط ماشین‌های صهیونیستی در امان نیستند.

رهبری ایران در ادامه به جوانان تحصیلکرده امروزی در جهان اشاره می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد تا با نگاهی نو اسلام را بشناسند و غربی‌ها بدانند که سیاست‌های آمریکا سبب ایجاد، تغذیه و مسلح شدن القاعده، طالبان وجانشینان نحس آن‌ها شده است.

انتهای پیام‌

کد N1056600

وبگردی