آفتاب

المنار: شبکه‌ای را که اسرائیل نتوانست در هم شکند، "عرب ست" هم نمی‌تواند

المنار: شبکه‌ای را که اسرائیل نتوانست در هم شکند، "عرب ست" هم نمی‌تواند

این شبکه تاکید کرد که این تصمیم نه حرفه‌ای که یک اقدام سیاسی محض است. همزمان جنبش جهاد اسلامی و جبهه اسلامی کار نیز با صدور بیانیه‌هایی این اقدام شرکت "عرب ست" را محکوم کردند.

شبکه "المنار" لبنان در واکنش به اقدام شرکت "عرب ست" در توقف پخش این شبکه تاکید کرد که این تصمیم نه حرفه‌ای که یک اقدام سیاسی محض است. همزمان جنبش جهاد اسلامی و جبهه اسلامی کار نیز با صدور بیانیه‌هایی این اقدام شرکت "عرب ست" را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد، شبکه خبری المنار لبنان با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به تصمیم شرکت "عرب ست" برای توقف پخش این شبکه، تاکید کرد که تصمیم توقف بخش این شبکه در جدول اقدامات سیاسی این سازمان قرار می‌گیرد که با همه براساس مسائل سیاسی برخورد می‌کند و توقف پخش این شبکه تجاوزی آشکار و یک اقدام سیاسی صرف به دور از اصول قراردادها و معاملات تجاری و اخلاقی است.

این شبکه در بیانیه خود آورده است: شرکت "عرب ست" در تجاوزی جدید علیه المنار مقاومت و جایگاه این دو در نزد مردم تصمیم به ممنوعیت پخش المنار گرفت.

در ادامه این بیانیه آمده است: المنار از ابتدای تاسیس، سیاست روشنی در یاری و حمایت از مستضعفان، مظلومان و به ویژه مردم فلسطین داشته است.

ابراهیم فرحات، مدیر کل شبکه المنار نیز با اشاره به اینکه المنار شبکه مستضعفان است و آنها صدای واحدی می‌خواهند، تاکید کرد این تصمیم اتخاذ شده و انگیزه‌های عرب ست حرفه‌ای نبوده بلکه سیاسی است.

وی با طرح این سوال که مساله انتفاضه در رسانه‌های عربی چه جایگاهی دارد گفت: آنها تنها به دنبال فتنه هستند آنها با قطع بخش‌هایی از برنامه‌های المنار به دنبال تحریف هستند.

فرحات افزود: پنج درصد از مخاطبان شبکه المنار که این شبکه را از عرب ست دریافت می‌کنند می‌توانند این شبکه را از ماهواره "نایل ست" نیز دریافت کنند.

فرحات تاکید کرد: اقدامات جدیدی برای جایگزینی عرب ست در دست اجراست و شبکه‌ای که "اسرائیل" نتوانست آن را در هم شکند، عرب ست نیز هرگز به آن دست نخواهد یافت.

در همین راستا جنبش جهاد اسلامی فلسطین با محکومیت این اقدام شرکت عرب ست اعلام کرد که ممنوعیت پخش المنار در راستای حذف سخنان آزادانه و مسئولانه به منزله مبارزه با رسانه‌های مقاومت است.

جنبش جهاد اسلامی با این اقدام اعلام مخالفت کرده و تاکید کرد که جهاد اسلامی در کنار المنار که حامی فلسطین، مقاومت و انتفاضه بوده می‌ماند.

جبهه اسلامی کار نیز ضمن محکومیت شدید این اقدام شرکت عرب ست اعلام کرد که این یک تصمیم "سیاسی" و "ظالمانه" به دلیل حمایت همیشگی المنار از مساله فلسطین و مقاومت و نیز به دلیل رسوا کردن گروه‌های تروریستی و تکفیری و برملا کردن دروغ‌های آنها و ارتباط مشکوک آنان و نیز روشن کردن توطئهاین گروه‌ها علیه محور مقاومت در منطقه است.

جبهه اسلامی کار در بیانیه خود ضمن اعلام همبستگی کاملش با شبکه المنار هرگونه تعرض به رسانه‌های آزاد و مسئول را که موضعگیری و رویکردی روشن و صادقانه دارند محکوم کرد.

در بیانیه مذکور آمده است: دشمن صهیونیستی که در سال 2006ساختمان این شبکه را به شکل کامل نابود کرد پس از پخش دوباره برنامه‌های المنار تنها چند دقیقه پس از این حادثه همراه با تمام جهانیان غافلگیر شد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده که المنار همواره آینه فلسطین و مقاومت است که صهیونیسم و طرح‌های استعماری را شکست داده است.

شبکه ان بی ان نیز اعلام کرد حذف شبکه المنار از این ماهواره اقدامی نامناسب و "غیرمسئولانه" و تلاش مذبوحانه برای خاموش کردن رسانه‌های مقاومت است. این شبکه در ا دامه از مسئولان مربوطه خواست اقدامی در راستای حمایت از حقوق رسانه‌ها انجام دهند.

در همین راستا انجمن مشاغل لبنان نیز تصمیم خودسرانه شرکت عرب ست را تلاشی نومیدانه برای ساکت کردن صدای مقاومت علیه اشغالگری صهیونیستی و تروریسم تکفیری که از سوی آمریکا دشمن صهیونیستی و حکومت‌های محافظه کار و متعصب عربی حمایت می‌شود دانست.

انجمن مشاغل لبنان تاکید کرد: سازمان‌های محافظه کار و متعصب عربی و رژیم صهیونیستی پشت این تصمیم هستند و به دنبال جلوگیری از انتشار صدای مقاومت در جهان و درکشورهای عربی و نیز سرکوب انتفاضه و مقاومت فلسطین هستند.

انتهای پیام

کد N1056387

وبگردی