آفتاب
سبحانی‌نیا در نطق میان دستور:

۵+۱ بین برجام و PMD یکی را انتخاب کند

۵+۱ بین برجام و PMD یکی را انتخاب کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: شورای حکام و کشورهای ۱+۵ یا باید PMD را انتخاب کنند یا برجام را، اگر PMD بسته نشود، برجام متوقف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی حسین سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور در مجلس در نطق میان دستور با گرامیداشت ایام اربعین حسینی، گفت: ۲۷ میلیون عاشق از سرتاسر ایران اسلامی برای تجدید میثاق به کربلا رفتند و با کمترین مشکل به لطف خدا در حال بازگشت هستند، امیدواریم این اجتماع بزرگ اربعین باعث ترویج معارف حقه اسلام شده و دنیای اسلام را در برابر ظلم و ستیز مقاوم‌تر سازد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس ادامه داد: پس از چند هفته انتظار، گزارش آقای آمانو دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره پرونده PMD و مسائل ادعای شورای حکام ارائه شد، این گزارش در بند ۸۸ تصریح می‌کند که نشانه‌ای از فعالیت مشکوک هسته‌ای ایران بعد از سال ۲۰۰۹ وجود ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع جمهوری اسلامی ایران در این خصوص در عالی‌ترین سطوح و بسیار شفاف و قاطع اعلام شده است، اگر شورای حکام حتی پنجره‌ای کوچک را برای بسته نشدن پرونده PMD باقی بگذارد، برجام را اجرا نخواهیم کرد.

سبحانی‌نیا گفت: شورای حکام و کشورهای ۱+۵ یا باید PMD را انتخاب کرده و یا برجام را انتخاب کنند.

این نماینده مجلس همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۶ آذر و روز دانشجو، گفت: نقش سازنده شهدای روز دانشجو و دانشجویان را در آرمان‌خواهی، روحیه انقلابی و تلاش برای توسعه همه جانبه کشور گرامی داشته و بر آن تاکید می‌کنیم.

وی افزود: اولین بازدید کمیسیون امنیت ملی از سایت نطنز بر اساس وظیفه‌ای که در مجلس شورای اسلامی بر عهده این کمیسیون گذاشته شده است، در هفته گذشته انجام شد و در آینده نیز این کمیسیون از سایت‌ فردو و آب سنگین اراک بازدید خواهد داشت تا پس از دریافت گزارش وزارت خارجه و دستگاه‌های مربوطه، نتایج را به استحضار مجلس برساند.

نماینده مردم نیشابور همچنین در بخش دیگری از نطق خود ادامه داد: به تیم اقتصادی دولت متذکر می‌شوم که در شرایط نابسامان اقتصادی، قشرهای آسیب‌پذیر جامعه بخصوص بازنشستگان را دریافته و در سیاست‌های خود از جمله بودجه سال آینده و برنامه ششم توسعه، جایگاه این اقشار را به صورت ویژه مد نظر قرار دهد.

کد N1056238

وبگردی