آفتاب
مدیرکل سابق طرح‌های ملی جوانان تاکید کرد

ضرورت انتخاب جوانان مستعد در انتخابات مجلس

ضرورت انتخاب جوانان مستعد در انتخابات مجلس

مدیرکل سابق طرح‌های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: جوانان باهوش و مستعد با حداقل سوابق مدیریتی لازم باید در بین نمایندگان وجود داشته باشند ولی درست نیست که توقع داشته باشیم کل نمایندگان مجلس جوان باشند.

نجم‌الدین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «جوانان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: بعید می‌دانم افراد بدون تجارب مدیریتی در سطوح میانی و کلان و برنامه‌ریزی بتوانند در مجلس شورای اسلامی موفق باشند. مجالس کشورهای پیشرفته که هنگام وقوع بحران‌ها سنجیده‌تر عمل می‌کنند نمایندگانشان در سنین میانسالی و پس از آن هستند.

وی تصریح کرد: بیشتر نمایندگان مجالس دنیا به مسائل حقوقی مسلط هستند البته این به معنای ضرورت حقوقدان بودن آنان نیست.

مدیرکل سابق طرح‌های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: جوانان باهوش و مستعد با حداقل سوابق مدیریتی لازم باید در بین نمایندگان وجود داشته باشند. وی خاطرنشان کرد: حضور جوانان مستعد و با سابقه به صورت موردی اشکالی ندارد اما تخصیص درصدی از کرسی‌های مجلس برای جوانان، زنان و... درست نیست.

وی تاکید کرد:‌ بهتر است همه اقشار در مجلس حضور داشته باشند و شعاری صحبت کردن در این زمینه درست نیست. در واقع افرادی که به عنوان نماینده انتخاب می‌شوند قرار نیست در مجلس آموزش ببینند؛ بلکه باید تجربه‌های خود را در دوران نمایندگی به کار ببندند.

محمدی در پایان درباره نقش جوانان به عنوان رأی دهنده در انتخابات مجلس دهم گفت: بیشتر رأی‌دهندگان باید جوانان باشند و مطالبات خود را از نمایندگان در ایام انتخابات پیگیری کنند. در واقع مشارکت بالای جوانان در انتخابات ضامن تأمین خواسته‌های آنان می‌تواند باشد. آنان باید افرادی را انتخاب کنند که به نیازهای جوانان توجه بیشتری دارند، از دغدغه‌های آنان آگاهی دارند و آنها را پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام

کد N1056202

وبگردی