آفتاب
با هدف تحقق منویات رهبری در زمینه احیاء وقف

هفتمین همایش وقف و رسانه برگزار می‌شود

هفتمین همایش وقف و رسانه برگزار می‌شود

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: هفتمین همایش وقف و رسانه با شعار «وقف، رسانه، چشم‌انداز فرارو» برگزار می‌شود.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: هفتمین همایش وقف و رسانه با شعار «وقف، رسانه، چشم‌انداز فرارو» برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسن ربیعی اظهار کرد: این همایش با اهدافی همچون تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه احیاء و توسعه وقف در جامعه، ارتقاء تعامل با اصحاب رسانه و تقویت همکاری‌ها و بررسی موانع و آسیب‌های موجود و ارائه راهکارها برگزار می‌شود.

سخنگوی سازمان اوقاف تصریح کرد: بازخوانی دستاوردهای همایش وقف و رسانه در 6 دوره گذشته، بررسی ابعاد و زمینه‌های وقف‌های نوین و وقف جمعی، تبیین چشم‌انداز فراروی همکاری‌های متقابل اصحاب وقف و رسانه و تجلیل از برگزیدگان و برترین‌های حوزه رسانه‌ای وقف از دیگر اهداف این همایش است.

وی با بیان این‌که «اصحاب رسانه، نویسندگان، محققان، هنرمندان و ورزشکاران به عنوان افراد تاثیرگذار در تبلیغ فرهنگ وقف مورد توجه سازمان اوقاف هستند» گفت: در هفتمین همایش وقف و رسانه به بررسی سیاست‌ها و اهداف سازمان اوقاف در حوزه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با نگاه علمی، پژوهشی توجه ویژه‌ای خواهد شد.

ربیعی با اشاره به پیشینه همایش وقف و رسانه گفت: همایش وقف و رسانه از سال 88 تاکنون در 6 دوره متوالی با حضور اصحاب رسانه و مسئولان عالی کشور با هدف ارتقاء سطح تعاملات وقف و رسانه برگزار شده است که آثار مثبت و ارزشمندی را در پی داشته و توانسته در عرصه اقبال اقشار مختلف مردم به ایجاد موقوفات جدید، تاثیرات مثبت و ارزشمندی داشته باشد، به گونه‌ای که میانگین آمار وقف‌های جدید از سال 88 به بعد تا 10 برابر افزایش یافته است.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: امسال هفتمین همایش وقف و رسانه 18آذرماه در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما با مشارکت معاونت سیمای جمهوری اسلامی ایران و حضور مدیران و اصحاب رسانه و فعالان مختلف رسانه‌ای کشور، هنرمندان، تهیه کنندگان، نویسندگان، دانشجویان حوزه رسانه و اصحاب وقف برگزار می‌شود.

وی افزود: همایش وقف و رسانه علاوه بر سطح ملی بصورت استانی نیز در 31 استان کشور در ایام قبل و همزمان با هفته وقف برگزار می‌شود.

ربیعی با اشاره به دستاوردهای این همایش در سال‌های قبل گفت: ارتقای سطح شناخت مردم نسبت به وقف و کارکردهای آن، افزایش وقف جدید و استقبال مردم از این سنت در راستای فعالیت‌های رسانه‌ای، افزایش دو تا سه برابری زائران بقاع متبرکه و امامزادگان، حضور موثر سازمان اوقاف در تولیدات هنری، ارتباط موثر و مستمر اصحاب رسانه با سازمان و ... از جمله دستاوردهای این همایش است.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین از تلاش و زحمات اصحاب رسانه طی سال‌های اخیر در زمینه پوشش اخبار و تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف قدردانی کرد.

انتهای پیام

کد N1056109

وبگردی