آفتاب

گفت‌وگوی تلفنی اولاند با کامرون و اوباما

گفت‌وگوی تلفنی اولاند با کامرون و اوباما

رئیس‌جمهوری فرانسه با رهبران آمریکا و انگلیس تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری این کشور و دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در گفت‌وگوی تلفنی خود در خصوص تقویت همکاری ها به منظور مقابله با گروه تروریستی داعش توافق کردند.

در بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه در این باره آمده است، اولاند در گفت‌وگوی تلفنی با کامرون، به وی در خصوص رای اخیر پارلمان انگلیس در تایید حملات هوایی به مواضع داعش در سوریه تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در ادامه این بیانیه آمده است: سران دو کشور همچنین توافق کردند همکاری خود را در جنگ علیه داعش و تبادل اطلاعات افزایش دهند.

در همین حال، کاخ سفید در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و همتای فرانسوی وی درباره تیراندازی‌ها در کالیفرنیا خبر داد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: اوباما درباره تیراندازی‌های هولناک در سن برناردینو تلفنی با رئیس‌جمهوری فرانسه گفت‌وگو کرد.

اوباما همچنین اولاند را در جریان اطلاعاتی این حمله و گام هایی که دستگاه های اطلاعاتی و انتظامی برای تحقیق و بررسی برمی‌دارند، قرار داد.

هر دو رئیس‌جمهور بر ادامه همکاری بین دولت‌های خود و دیگر متحدان و دوستان برای جنگ با تروریسم هم در داخل و هم در خارج از کشورها تاکید کردند.

انتهای پیام

کد N1055778

وبگردی