آفتاب

آصفری: کشورهای منطقه پای غرب را به منطقه باز نکنند

آصفری: کشورهای منطقه پای غرب را به منطقه باز نکنند

یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل کشورهای منطقه با یکدیگر گفت که کشورهای منطقه نباید پای غربی‌ها را به منطقه باز کنند.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: امنیت منطقه خاورمیانه موضوع حایز اهمیتی است که کشورهای منطقه نباید از آن غافل شوند و اگر به دنبال توسعه در ابعاد مختلف هستند باید در جهت ایجاد امنیت پایدار در منطقه تلاش کنند.

وی همکاری کشورهای منطقه را از ملزومات تامین امنیت خاورمیانه عنوان و خاطرنشان کرد: برخی کشورها برای حضور در منطقه، ایجاد آشوب و ناامنی به دنبال نفوذ در برخی کشورها هستند. متاسفانه گاهی دیده می‌شود که برخی کشورهای منطقه توافقاتی را در بعد نظامی با کشورهای دیگر منعقد می‌کنند. پای کشورهای غربی را به منطقه باز می‌کنند که حضورشان تهدیدی جدی برای منطقه به حساب می‌آید.

نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه داعش گروهکی فرامنطقه‌ای است و برخی امکانات و تجهیزات آن از غرب تامین می‌شود اضافه کرد: غرب به دنبال این است که منطقه را مشغول نگه دارد تا بهره خود را ببرد و به اسم ایجاد امنیت در منطقه حضور پیدا کند در حالی که آن‌ها خودشان بخشی از مساله هستند.

آصفری با اشاره به قراردادهای موشکی ترکیه با رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای دیگر خاطرنشان کرد: مواردی مثل زدن هواپیمای روسی و یا انجام عملیات در خاک سوریه پوست خربزه‌ای است که غرب زیر پای ترکیه می‌اندازد و از این ابزار برای ایجاد بحران در منطقه استفاده می‌کند.

انتهای پیام

کد N1055734

وبگردی