آفتاب

طالبان افغانستان از پاکستان تامین می‌شود

طالبان افغانستان از پاکستان تامین می‌شود

یکی از مقامات ارشد سابق پنتاگون به قانون گذاران آمریکایی گفت، طالبان که سال‌هاست به انجام حملات تروریستی در افغانستان می‌پردازد، حمایت‌های زیربنایی، لجستیکی و مالی خود را از کشور همسایه، پاکستان دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اکونومیک تایمز، دیوید سیدنی، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور افغانستان، پاکستان و آسیای مرکزی از سال 2009 تا 2013 میلادی، در این باره گفت: مقدار بسیار زیاد تسلیحات و مواد منفجره استفاده شده توسط طالبان در سراسر افغانستان نشان داده که آنها برای جابجایی این تجهیزات نظامی از زیرساختهای لجستیکی و مالی بهره برده‌اند که از پاکستان به دست آورده‌اند.

وی در جریان یک نشست کنگره‌ای به قانون‌گذاران گفت: علاوه بر تجهیزاتی که از منابع پاکستانی تامین می‌شد، شبه‌نظامیان از پاکستان که اکثرا پشتون بودند در مساجد تندرو در پاکستان هم مرز با افغانستان تعلیم می‌دیدند و در اکثر حملات طالبان از آنها استفاده شده است.

دیوید سیدنی افزود: اگرچه برخی از این شبه‌نظامیان جز خانواده‌های افغانی بودند که در دهه‌های گذشته از افغانستان فرار کرده‌اند اما به طور کلی آنها در پاکستان به دنیا آمده و بزرگ شده بودند و اغلب به منظور مبارزه یا انجام حملات انتحاری برای اولین بار به افغانستان سفر می‌کردند.

سیدنی هشدار داد: نیروهای افغان همانند 14 سال گذشته به خاطر رویارویی با طالبان که به خوبی مجهز و تامین مالی است به دردسر افتاده است. این شبه‌نظامیان زمستان را در پاکستان می‌گذرانند، نشست‌هایی در سطح مقامات عالی‌رتبه برگزار کرده و استراتژی‌ها و برنامه‌های خود را برای سال 2016 میلادی مشخص می‌کنند.

انتهای پیام

کد N1055508

وبگردی