آفتاب
نقوی‌حسینی در گفتگو با مهر:

آمانو در کمیسیون برجام وعده بسته شدن پرونده PMD را داد

آمانو در کمیسیون برجام وعده بسته شدن پرونده PMD را داد

عضو کمیسیون امنیت ملی باتاکید بر اینکه توقف اجرای برجام تاوان عدم بسته شدن پرونده PMD است گفت:آمانو هم در کمیسیون برجام اعلام کرد که تا دو ماه آینده پرونده پی ام دی بسته خواهد شد.

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص ابعاد نظامی پرونده هسته‌ای ایران، گفت: همان گونه که در شرایط ۹ گانه مقام معظم رهبری برای قبول برجام آمده است، بسته شدن پرونده پی ام دی شرط اجرای برجام است.

وی با اشاره به حضور دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کمیسیون برجام، اظهار داشت: آمانو هم در کمیسیون برجام اعلام کرد که تا دو ماه آینده پرونده پی ام دی بسته خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون برجام، بسته شدن پرونده پی ام دی شرط اجرای برجام خواند و گفت: اگر این پرونده بسته نشود، اجرای برجام متوقف خواهد شد.

نقوی حسینی با اشاره به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: در بخشی از گزارش آمانو آمده است که ایران پیش از این برنامه ساخت تسلیحات هسته‌ای را داشته است که این ادعا کاملا کذب است و ایران پیش از این ثابت کرده است که این ادعا دروغ محض است.

وی تصریح کرد: انتظار نداشتیم آمانو مهر تاییدی بر این ادعای کذب بزند.

نقوی حسینی در پایان گفت: انتظار ما از شورای حکام این است که پرونده پی ام دی را ببندد وگرنه اجرای برجام نافرجام خواهد بود.

کد N1055392

وبگردی