آفتاب

واکسیناسیون افراد در برابر ایدز با افزایش آگاهی

واکسیناسیون افراد در برابر ایدز با افزایش آگاهی

مسئول ایمنی و بهداشت انتقال خون کردستان گفت: آشنایی با بیماری ایدز می‌تواند به مقاوم شدن افراد در مقابل این بیماری کمک کند و ارائه آموزش‌های لازم به گروه‌های هدف در معرض خطر، باید از اولویت‌های اصلی برای مبارزه با این بیماری در جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، «روجیار زندی» امروز در سمینار ایدز «شناخت، پیشگیری و درمان» ضمن ارائه گزارش آماری فعالیت‌های اداره‌کل انتقال خون کردستان در زمینه مهار بیماری‌های منتقله از راه خون و ارتقای ضریب سلامت‌ خون‌های اهدایی، اظهار کرد: امروزه ایدز در بیشتر کشورهای جهان به‌صورت یک مشکل اجتماعی مطرح شده و این مسأله بر اکثریت افراد جامعه اثر می‌گذارد.

وی افزود: راه حل صحیح راه‌حلی است که کل مسأله را در بر گرفته و همه جمعیت مبتلا را پوشش دهد نه این‌که به جنبه‌های خاصی از مسأله توجه داشته باشد یا تنها به تعداد کمی از مبتلایان کمک کند.

مسئول ایمنی و بهداشت انتقال خون کردستان در ادامه با بیان این‌که یکی از مباحث بسیار حساس در مورد مسأله ایدز، آموزش و آگاهی افراد در مورد ابتلا و پیشگیری از این بیماری است، خاطرنشان کرد: در علم پزشکی هیچ بیماری به اندازه ایدز پیچیده نیست و همه زمینه‌های علمی، اجتماعی، اقتصادی و ... را در بر نمی‌گیرد.

وی به ساختار ویروس ایدز و نحوه راه‌های ورود آن به بدن و اقدامات ایمنی بدن در مقابله با آن اشاره کرد و در بخش دیگری از سخنان خود، پیشگیری از طریق ارائه آموزش را رکن اساسی برنامه‌های در نظر گرفته شده برای مقابله با بیماری ایدز اعلام کرد.

زندی گفت: آشنایی با این بیماری می‌تواند به مقاوم شدن افراد در مقابل آن کمک کند و ارائه آموزش‌های لازم به گروه‌های هدف در معرض خطر باید از اولویت‌های اصلی برای مبارزه با این بیماری در جامعه قرار داده شود.

وی با اشاره به این‌که کم‌توجهی به مسأله گسترش بیماری ایدز صدمه‌های زیادی را به جامعه وارد می‌کند، خاطرنشان کرد: همه باید آگاه باشیم زیرا وظیفه اخلاقی و ملی ما این است که با توجه به ارزش‌های دینی و فرهنگی خود، این خطر بزرگ را مهار کنیم.

مسئول ایمنی و بهداشت انتقال خون کردستان یادآور شد: همه باید بکوشیم که در سطح جامعه فرد اچ.آی.وی مثبت را به عنوان یک فرد بیمار تلقی کنیم و وی را به چشم خطاکار و گناهکار ننگریم.

انتهای پیام

کد N1055362

وبگردی