آفتاب
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان تاکید کرد:

برخورد قاطع با هرگونه تخلف انتخاباتی

برخورد قاطع با هرگونه تخلف انتخاباتی

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان با تاکید بر برخورد قاطع با هرگونه تخلف انتخاباتی، گفت: عمل به قانون ملاک همه امور در حوزه انتخابات است.

بهروز مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، با اشاره به نزدیک شدن به زمان ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اظهار کرد: داوطلبان برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌توانند از 28 آذرماه تا پایان روز جمعه 4 دی‌ماه به مدت هفت روز کاری با مراجعه به فرمانداری مراکز حوزه انتخابی با در دست داشتن مدارک اعلام شده نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. همچنین کاندیداها برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری می‌توانند از 26 آذرماه تا دوم دی با مراجعه به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه ثبت‌نام کنند.

وی تصریح ‌کرد: افرادی که در ادارات دولتی شاغل هستند باید تا شش ماه مانده به انتخابات استعفای خود را ارائه دهند و مهلت قبول استعفا سوم تیرماه احراز شده باشد و هنگام ثبت‌نام مدرک قبولی استعفا تایید شده باشد و تلاش داریم با آماده کردن زمینه‌های لازم شرایط را برای برگزاری انتخاباتی سالم و بانشاط با حضور حداکثری مردم فراهم کنیم.

وی با بیان این‌که «پروسه بررسی صلاحیت‌ها بلافاصله آغاز خواهد شد»، خاطرنشان کرد: تا 27 دی‌ماه اسامی قطعی نامزدها اعلام خواهد شد و امیدواریم هفتم اسفندماه شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه و با حضور حداکثری باشیم.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به این‌که «امسال 767 شعبه انتخاباتی برای برگزاری انتخابات در استان تدارک دیده شده است»، افزود: در این بخش شاهد رشد 12 درصدی تعداد شعبات هستیم و در بخش آنتن‌دهی شعب نیز، در سراسر استان موارد بررسی شده است و با توجه به بررسی‌ها امکان بروز مشکل در 135 شعبه وجود دارد که شرکت مخابرات قول مساعد برای رفع مشکل را داده است.

وی در رابطه با این‌که در استان زنجان آیا انتخابات به‌طور کامل الکترونیکی برگزار خواهد شد؟ گفت: انتخابات تمام الکترونیک فقط در کلان‌شهرها برگزار خواهد شد، ولی در سایر استان‌ها انتخابات الکترونیکی بوده و بخشی از مراحل به‌صورت دستی انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که «صندوق‌های مورد نیاز تدارک دیده شده است و پروسه چاپ تعرفه‌ها در حال انجام است»، یادآور شد: حضور پررنگ مردم در انتخابات پیش‌رو یکی از اهداف مسئولان است و برای این‌که در این دور از انتخابات نیز شاهد حضور رای‌دهنگان در پای صندوق‌های رای باشیم سعی شده است فضا کاملا آماده شود و بر اساس آخرین آمارها پیش‌بینی می‌شود 700 هزار نفر در استان واجد شرایط حضور در انتخابات باشند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان با بیان این‌که «افراد با 18 سال تمام می‌توانند در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری شرکت کنند»، افزود: با توجه به گستره استان پیش‌بینی شده است همه استان تحت پوشش قرار گیرد و در این رابطه 469 شعبه ثابت و 298 شعبه سیار برای اخذ رای افراد واجد شرایط در نظر گرفته شده است و امیدواریم در این دور نیز همه مناطق تحت پوشش قرار گیرد.

وی در ادامه به تبلیغات زودهنگام برخی کاندیداهای احتمالی نیز اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس قانون تبلیغات انتخاباتی تا هشت روز مانده به برگزاری انتخابات ممنوع است و با توجه به نظارت‌های انجام شده در صورتی که افرادی از این قانون تخطی کنند قطعا در تایید صلاحیت مدنظر قرار می گیرد.

وی تشویق برای حضور مردم در انتخابات را بلامانع دانست و افزود: البته خط باریکی بین تبلیغات زودهنگام و تشویق مردم برای حضور در انتخابات وجود دارد که قانون در این رابطه سکوت کرده است، با این حال افراد باید بدانند که موارد به دقت بررسی می‌شود و باید کاندیداهای احتمالی به قانون تمکین کنند.

مهدوی با تاکید بر این‌که «هیچ‌کس برای تبلیغات انتخاباتی حق استفاده از امکانات دولتی را ندارد»، گفت: نسبت به این موضوع حساسیتی خاصی داریم و اجازه نمی دهیم احدی از این امکانات برای تبلیغات انتخاباتی بهره ببرد. همچنین همه تلاش خود را به‌کار خواهیم گرفت تا آرای مردم که حق‌الناس است پاسداری کنیم؛ چراکه همه مسئولان امر معتقدند انتخابات باید پرشور و در فضایی کاملا رقابتی و سالم برگزار شود.

وی ادامه داد: حفظ بی‌طرفی و عدم جانبداری و رعایت قوانین سرلوحه امور است و امیدواریم در وظایف محوله بتوانیم به وظایف‌مان به‌درستی عمل کنیم.

انتهای پیام

کد N1055003

وبگردی