آفتاب

توصیه توهین آمیز رهبر اپوزیسیون ترکیه به اردوغان: کاخت را با پهن گرم کن!

توصیه توهین آمیز رهبر اپوزیسیون ترکیه به اردوغان: کاخت را با پهن گرم کن!

ایسنا نوشت: رهبر حزب اپوزیسیون ترکیه گفت: کاخ ریاست جمهوری باید خودش را با سوزاندن "پهن خشک شده گاو" گرم کند تا دولت نیز بتواند زجری را که مردم ترکیه می‌کشند، بچشد.

رهبر حزب اپوزیسیون "جنبش ملی گرا" ترکیه ضمن انتقاد از موضع رئیس جمهوری این کشور درخصوص گمانه زنی‌ها درباره احتمال قطع واردات گاز طبیعی از روسیه به ترکیه گفت، کاخ ریاست جمهوری باید خودش را با سوزاندن "پهن خشک شده گاو" گرم کند تا دولت نیز بتواند زجری را که مردم ترکیه می‌کشند، بچشد.

 به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز سه شنبه در حالی که برای شرکت در کنفرانس آب و هوا به پاریس سفر می‌کرد در پاسخ به سوالات مربوط به تاثیرات قطع احتمالی گاز روسیه به ترکیه در نتیجه بحران به وجود آمده به دنبال ساقط شدن سوخوی 24 توسط ترکیه گفت: ترکیه‌ای‌ها به زجر کشیدن عادت دارند.

وی افزود: همانطور که می‌دانید ما کل عمرمان را با تکیه بر گاز طبیعی نگذارنده‌ایم. همه ما می‌دانیم که چند سال از زمان آغاز استفاده از گاز طبیعی در ترکیه می‌گذرد، به علاوه اگر گاز روسیه را نداشته باشیم، نمی‌میریم. ترکیه به راحتی می‌تواند گاز طبیعی را از کشورهای مختلف خریداری کند.

دولت باغچلی، رهبرحزب اپوزیسیون "جنبش ملی گرا" در رابطه با این مساله در توییتر خود نوشت: مردم ترکیه به اندازه کافی زجر کشیده‌اند. از حالا به بعد کاخ ریاست جمهوری باید خودش را با آتش زدن پهن خشک شده گاو گرم کند. حرف زدن آسان است، همین طور ادامه دهید و طعم زجری را که ترکیه می‌کشند بچشید.

وی افزود: اظهارات اردوغان، ترکیه‌ای‌ها را بسیار ناراحت کرد.

در همین حال ساکنین استان ارزروم اعلام کردند، به جای سرخم کردن در مقابل فشارهای روسیه سوزاندن پهن خشک شده را مثل قدیم آغاز می‌کنند.

گمانه‌زنی‌ها درباره قطع واردات گاز طبیعی روسیه پس از آن مطرح شد که نیروهای ترکیه 24 نوامبر سال جاری میلادی سوخوی 24 روسیه را ساقط کردند. در نیم قرن گذشته این اولین بار است که یک جت روسی توسط یکی از کشورهای عضو ناتو ساقط می‌شود.

49310

کد N1054925

وبگردی