آفتاب

دادستان کل آمریکا: بزگترین ترس من اقدامات تلافی‌جویانه علیه مسلمانان است

دادستان کل آمریکا: بزگترین ترس من اقدامات تلافی‌جویانه علیه مسلمانان است

دادستان کل آمریکا در گفت‌وگو با گروهی از مسلمانان این کشور خاطرنشان کرد، بزرگترین وحشت وی پس از حملات پاریس حملات تلافی‌جویانه علیه مسلمانان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، لورتا لینچ، دادستان کل آمریکا در این باره گفت، به عنوان یک دادستان نگران است که فضای ضد مسلمانان با اقدامات خشونت آمیز همراه شود.

این در حالی است که لینچ در این دیدار به حمله اخیر سن برناردینو که توسط یک زوج مسلمان صورت گرفت اشاره‌ای نکرد.

اکنون اف بی آی در حالی پرونده تیراندای کالیفرنیا را بررسی می‌کند که از شهروندان خود می‌خواهند از هرگونه زمینه سازی برای واکنش‌های خشونت آمیز خودداری کنند. با این حال همچنان مشخص نیست که دولت آمریکا با توجه به مشخص شدن رابطه این دو مظنون با گروه تروریستی داعش چه واکنشی نشان خواهد داد.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا پیش از این طی اظهاراتی در این باره گفته بود: تحقیق و بررسی ابعاد این مساله ممکن است زمان ببرد و ما هنوز انگیزه این حملات را نمی‌دانیم.

این در حالی است که اوباما پس از این حادثه از سوی جمهوری خواهان مورد هجوم و انتقادهای متعددی قرار گرفته است.

مایک هاکی، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری در اظهاراتی توهین آمیز در رابطه با این حادثه خطاب به اوباما گفت: نیازی به مدرک حقوق دانشگاه‌ هاروارد نیست که بفهمید انگیزه و منبع حمله سن برناردینو چه بوده است: تروریسم و افراط گرایی!

لینچ در ادامه سخنرانی روز پنج شنبه خود درباره تنش‌های مذهبی در آمریکا خطاب به "مدافعان مسلمانان" خاطرنشان کرد: ما پس از حوادث پاریس شاهد افزایش آزار دهنده فضای ضد مسلمانان هستیم و در آستانه خشونت‌ علیه مسلمان قرار داریم.

طی هفته‌های پس از این حمله مسجدی در آمریکا مورد حمله قرار گرفت و دست کم یک مورد آتش زدن مساجد آمریکایی گزارش شده است. این در حالی است که تهدید مسلمانان نیز پس از حملات اخیر در آمریکا افزایش یافته است.

دادستان کل آمریکا هم همچنین از تلاش کنگره برای ممنوعیت ورود پناهجویان این کشور انتقاد و عنوان کرد: این راهش نیست!

اعضای کنگره با بیان این مساله که ورود پناهجویان می‌تواند ورود برخی اعضای داعش را در پی داشته باشد خواهان توقف ورود آنها به این کشور شده است. مجلس نمایندگان آمریکا نیز با تصویب لایحه‌ای ورود پناهجویان را به بررسی یک به یک آنها از سوی آژانس‌های اطلاعاتی و امنیتی منوط کرده است.

لینچ در پایان با تاکید بر این مساله که با ترس نمی‌توان در امنیت ماند خطاب به جامعه مسلمانان آمریکا گفت: پیام من به مسلمانان این است که ما در این مساله در کنار شما می‌ایستیم.

انتهای پیام

کد N1054922

وبگردی