آفتاب

فرستاده سازمان ملل امروز در مسقط/انهدم یک دستگاه تانک و یک فروند ناو سعودی توسط انصارالله

فرستاده سازمان ملل امروز در مسقط/انهدم یک دستگاه تانک و یک فروند ناو سعودی توسط انصارالله

همزمان با ادامه حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه‌های نظامی عربستان منابع یمنی اعلام کردند که فرستاده سازمان ملل به این کشور امروز (شنبه) در مسقط با هیئت انصارالله دیدار می‌کند و احتمالا پیش نویس نهایی برای حل بحران را اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یمنی سبأ، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن که از آغاز تجاوز ائتلاف عربی علیه این کشور به مقاومت در برابر حملات متجاوزان می‌پردازند یکی از ناوهای عربستان را که در حال نزدیک شدن به سواحل شهر المخا بود، هدف قرار دادند. این ششمین ناوی است که ارتش و کمیته‌های مردمی در دوره اخیر آن را هدف قرار داده‌اند.

آن‌ها همچنین در ادامه عملیات خود علیه استان‌های مرزی عربستان با یمن یک تانک را در پایگاه سرداح واقع در استان جیزان منهدم کردند.

ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین پایگاه مصفق را با چندین موشک هدف قرار دادند که منجر به کشته و زخمی شدن چندین سرباز عربستانی شد.

در همین راستا محمد علی الحوثی، رئیس کمیته انقلابیون یمن در نامه‌ای برای بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل خواهان موضع صریح این سازمان در قبال تجاوز عربستان به یمن شد.

وی در این نامه تاکید کرد که سازمان ملل باید به تعهدات خود درباره حفاظت از بندر الحدیده و ورود کمک‌های غذایی و دارویی به یمن عمل کند.

همچنین سازمان پزشکان بدون مرز حمله ائتلاف متجاوز به مرکز وابسته به این سازمان در استان تعز را محکوم کرد.

رئیس هیئت این سازمان در یمن اعلام کرد که این حمله عربستان نقض آشکار قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود.

درحالی که تجاوز عربستان به یمن همچنان ادامه دارد و تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران در این کشور هنوز نتیجه نداده است قرار است اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن امروز (شنبه) به مسقط برود تا در آنجا با هیئت انصارالله دیدار کند.

قرار است در این دیدار انصارالله را در جریان مذاکرات خود با عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن در عدن و مذاکراتش با هیئت دولت مستعفی در ریاض و نتایج گفتگوهایش درباره پیش نویس پیشنهادی کنفرانس ژنو2 بگذارد.

الشیخ احمد طی دو روز گذشته با هادی در عدن دیدار و مذاکراتی را با عبدالملک المخلافی، رئیس هیئت دولت مستعفی در مذاکرات داشت. المخلافی در این دیدار موضع محافظه کارانه دولت مستعفی را درباره پیش نویس پیشنهادی مذکور اعلام و خواهان تضمین بین‌المللی درباره اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت شد.

یک منبع آگاه پیش بینی کرد که به زودی پیش نویس نهایی اعلام شود.

این منبع ابراز خوش بینی کرد که با پیش نویس نهایی طی دیدار امروز الشیخ احمد با هیئت انصارالله در مسقط توافق شود.

انتهای پیام

کد N1054888

وبگردی