آفتاب

ونزوئلا فردا شاهد انتخابات پارلمانی/ آیا "انقلاب بولیواریایی" چاوز پایان می‌یابد؟

ونزوئلا فردا شاهد انتخابات پارلمانی/ آیا "انقلاب بولیواریایی" چاوز پایان می‌یابد؟

مردم ونزوئلا فردا (یکشنبه) برای انتخاب تمام 167 عضو مجلس ملی به پای صندوق‌های رای می‌روند و برای اولین بار از زمان روی کار آمدن چاوز فقید در 1998، حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا می‌تواند متحمل شکست سنگینی شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس گزارش خبرگزاری رویترز، نظرسنجی‌های ماه اوت و سپتامبر نشان می‌دهد که رای دهندگان به حمایت از نامزدهای اپوزیسیون نسبت به حزب سوسیالیست تمایل بیشتری دارند. مایکل هندرسون از موسسه مشاوره ریسک "وریسک مپلکرافت" به گاردین گفت: بدون در نظر گرفتن برخی از تقلب‌های بزرگ انتخاباتی، اپوزیسیون ونزوئلا با اختلاف بسیاری پیروز می‌شود.

تهدید خشونت بر سر انتخابات ونزوئلا سایه افکنده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز اخیرا گزارش کرد که نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفته است که هرگز "انقلاب" را "رها" نخواهد کرد.

وی افزود: اگر نامزدهای راستگرا در انتخابات ششم دسامبر (فردا) پیروز شوند، ونزوئلا باید برای آشوب، خشونت و اعتراضاتی که سراسر کشور را فرا می‌گیرد آماده شود.

ونزوئلا بزگترین منابع نفتی قابل استخراج جهان را دارد. در شرایطی که قیمت نفت همچنان پایین است، اقتصاد ونزوئلا به شدت سقوط کرده است.

براساس پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، تولید ناخالص ملی این کشور امسال به 10 درصد می‌رسد. این بدترین عملکرد در میان سایر کشورهای جهان است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که با ادامه رشد جرایم و نرخ تورم، به احتمال زیاد اپوزیسیون در انتخابات پارلمانی از مادورو پیروز می شود.

سوسیالیست‌های ونزوئلا فردا با امتحان دشواری در انتخابات پارلمانی روبرو می‌شوند و ممکن است که عرصه برای "انقلاب بولیواریایی" هوگو چاوز، رئیس‌جمهور سابق ونزوئلا تنگ شود.

انتهای پیام

کد N1054809

وبگردی