آفتاب
مشاور سازمان اوقاف در حوزه‌های علمیه:

وقف راهکاری عملی برای امدادرسانی به اجتماع است

وقف راهکاری عملی برای امدادرسانی به اجتماع است

مشاور رئیس سازمان اوقاف در حوزه‌های علمیه کشور گفت: یکی از مفاهیم ارزشی اسلام و حرکت در مسیر بنیادین مطالبات جامعه اسلامی "وقف و موقوفات" است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف در حوزه‌های علمیه کشور گفت: یکی از مفاهیم ارزشی اسلام و حرکت در مسیر بنیادین مطالبات جامعه اسلامی "وقف و موقوفات" است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی‌مهر ضمن گرامیداشت اربعین حسینی و هفته وقف اظهار کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، وقف به یک راهکار عملی برای امدادرسانی به اجتماع و حکومت اسلامی تبدیل شده است.

رضوی با تاکید بر گسترش فرهنگ وقف در نظام اسلامی متذکر شد: اگر ملاحظه کنید رقبات و موقوفات فراوانی با موضوعات گوناگون، بر گرفته‌ از فرهنگ نبوی و علوی از سابق در کشور وجود داشته است و امروز نه زور ابرقدرت‌ها و نه حربه تبلیغات مسموم استکبار جهانی نتوانسته است، مردم را از این حرکت عظیم خداپسندانه باز دارد و در کنار آن ما شاهد هستیم موقوفات روز به روز در حال گسترش، توسعه و نوآوری است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف در حوزه‌های علمیه کشور با بیان این‌که «وقف تنها حرکت راهبردی در ماموریت‌های امدادی، عمرانی و علمی و فرهنگی است» خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف مفتخر است با حضور نماینده ولی فقیه در رأس آن و پرسنل خدمتگزار، توانسته است در زمینه برنامه‌های فرهنگی، ازدواج جوانان، بورس تحصیلی دانشگاهیان، حوزه علمیه، ساخت بیمارستان، دانشکده‌های قرآنی، عمران و آبادی امامزادگان، تهیه مسکن برای نیازمندان و دیگر زمینه‌های نیاز بشری اقدامات موثری را به عمل آورد.

رضوی بورس را یکی دیگر از عرصه‌های مشارکت در سنت حسنه وقف دانست و افزود: باید بکوشیم تا با وقف در بورس نوآوری در این زمینه را بیش از بیش شاهد باشیم و با استفاده از مبانی فقهی و نیاز جدی جامعه امروز، موقوفات را از حالت ایستایی، به حالت فعال‌سازی سوق بدهیم.

وی تصریح کرد: باید حضور موقوفات مشترک با نیت واحد را در قالب برگ‌های سهام و اوراق بهادار در بورس شاهد باشیم.

رضوی خاطرنشان کرد: به فضل الهی ما امروز موقوفاتی بالنده، متحول و تاثیرگذار را در کشور شاهد هستیم که وجه متمایز آن با سایر سازمان‌های اوقاف جهان در پویایی آن است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه‌های علمیه در پایان یادآور شد: هفته وقف فرصتی است تا موقوفاتی مرتبط با نیازهای جدید تدوین و متناسب با نیاز جامعه برای واقفین خیراندیش بازخوانی شود.

انتهای پیام

کد N1054744

وبگردی