آفتاب

کری به امکان همکاری نیروهای دولتی سوریه و مخالفان مسلح علیه داعش اشاره کرد

کری به امکان همکاری نیروهای دولتی سوریه و مخالفان مسلح علیه داعش اشاره کرد

وزیر خارجه آمریکا به امکان همکاری میان نیروهای نظام سوریه و مخالفان مسلح علیه داعش بدون نهایی کردن مساله ابقای بشار اسد در قدرت اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه شبکه خبری الجزیره، جان کری،‌ وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی در آتن تاکید کرد: امکان همکاری میان نظام سوریه و نیروهای مخالف علیه داعش بدون برکناری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه وجود دارد اما با این حال بدون وجود دلایلی مبنی بر حل مساله آینده اسد چنین همکاری بسیار دشوار است.

وی افزود: ما برای تصریح در تلاش‌های دیپلماتیک جهت حل سیاسی بحران سوریه تلاش می‌کنیم. روسیه، ایران و عربستان و کشورهای دیگر از راهکار سیاسی حمایت می‌کند در نتیجه باید چنین فرصتی را غنیمت بشمریم چرا که عدم رسیدن به راهکاری درباره بشار اسد مانع همکاری میان تمامی طرف‌ها است.

کری بحران پناهجویان را بحرانی جهانی دانست و از تمامی کشورها و طرف‌ها خواست بر حل این بحران مشارکت داشته باشند.

وی تاکید کرد: بهترین راه حل برای این بحران توقف جنگ در سوریه است.

کری تاکید کرد: واشنگتن برای گردهم آوردن مخالفان سوریه در سریع‌ترین زمان ممکن برای مذاکره با نظام و با هدف رسیدن به آتش بس و آغاز مرحله انتقالی تلاش می‌کند.

پیش از این کری در پایتخت صربستان گفته بود که بدون امکان تشکیل نیروهای زمینی مجهز برای مقابله با داعش نمی‌توانیم تنها با حملات هوایی این بحران را حل کنیم.

وی خواهان استقرار نیروهای زمینی عربی و سوری برای مقابله با داعش شده بود.

در همین راستا جورج صبرة، رئیس شورای میهنی و عضو ائتلاف مخالفان سوریه تاکید کرد: اظهارات کری درباره همکاری میان مخالفان و نیروهای نظام بسیار تاسف بار است و دلیلی بر عدم وجود استراتژی واقعی آمریکا در جنگ علیه تروریسم است.

انتهای پیام

کد N1054458

وبگردی