آفتاب
یک مدرس حوزه و دانشگاه:

نامه رهبری بمب فرهنگی بیدارکننده برای خفتگان جهان است

نامه رهبری بمب فرهنگی بیدارکننده برای خفتگان جهان است

یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت:‌ نامه مقام معظم رهبری به جوانان کشورهای غربی، بیدار باشی برای کل جهان است و می‌توان آن را به یک بمب فرهنگی بیدار کننده برای خفتگان تشبیه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم بطحائی‌گلپایگانی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان کشورهای غربی اظهار کرد: تشکیلات کشورهای آمریکایی توسط صهیونیست اداره می‌شود و آن‌ها می‌خواهند چهره دین و روحانیتی را که در ایران اسلامی است در مقابل سایرین بی ارزش و کوچک نشان بدهند.

وی ادامه داد: آن‌ها اول می‌خواستند با جنگ تحمیلی و پس از آن تحریم اقتصادی و اکنون با مسأله داعش ایران و در کل اسلام را زیر سوال ببرند. آن‌ها از 80 کشور جهان نیرو جمع کردند و گروه‌های سلفی و داعش را به راه انداختند تا در ایران و منطقه خاورمیانه حرکت‌هایی انجام بدهند و جوانان ساده لوح و از همه جا بی خبر آن‌ها نیز به این گروه‌ها پیوستند. آن‌ها با تشکیل این گروه‌ها می‌خواستند بگویند که اسلام دین خشونت، قتل و کشتار است و برای ترویج این مسأله همچون معاویه در جنگ صفین قرآن بر نیزه کردند و گروه داعش را با شعار کلمه لا اله الا الله به راه انداختند تا شاید بتوانند به ظن خود اسلام را نابود کنند و راه نجاتی برای خود بیابند.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: ان‌شاءالله با موفقیت نیروهای حزب اللهی که در عراق، بحرین، یمن، سوریه و سایر بلاد اسلامی به وجود آمده است آن‌ها دیگر نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

وی با بیان این‌که «مقام معظم رهبری هر از گاهی تلنگرهایی باارزش به خفتگان وادی خاموش یعنی اروپا و آمریکا و برخی از دولت‌های منطقه می‌زنند» عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سال گذشته در نامه‌ای که به جوانان، تحصیلکردگان و نخبگان غربی داشتند آن‌ها را به مطالعه در اسلام، کتاب و سنت و سیره اهل بیت (ع) دعوت کردند تا آن‌ها خود بدانند که اسلام دین خشن و بی عدالتی نیست بلکه دین رأفت و مهربانی است و دین اسلام برای تمام جوامع بشری برنامه دارد.

وی گفت: نامه اخیر ایشان هم با توجه به اتفاقات اخیر منطقه و حوادث تروریستی نوشته شد. جوانان غربی باید بدانند که گروه‌های داعشی هیچ ارتباطی با اسلام ندارند و می‌خواهند به نام اسلام جان آن‌ها را گرفته و خانه و ورزشگاهشان را آتش بزنند.

وی تصریح کرد: رسانه‌های گروهی و ماهواره‌ها در ایران و سایر کشورها باید این نامه مقام معظم رهبری را به صورت مداوم پخش کنند چرا که تاثیر این نامه بسیار بیشتر از جنگ و خون‌ریزی است که آمریکایی‌ها، سعودی‌ها و اسرائیل به راه انداخته است. این نامه مقام معظم رهبری یک بیدار باش برای کل جهان است و آن را می‌توان به یک بمب فرهنگی بیدار کننده برای خفتگان تشبیه کرد.

بطحایی گلپایگانی گفت: غربی‌ها با این نامه باید به اصل و مبنای اسلام پی ببرند و زمانی که پیاده روی اربعین را دیدند بدانند که اسلام ناب محمدی (ص) آن چیزی نیست که داعش و همراهانشان تبلیغ می‌کنند و ما باید حرکت آن‌ها را در نطفه خفه و خنثی کنیم.

انتهای پیام

کد N1054393

وبگردی