آفتاب
آیت الله امامی کاشانی:

غرب دچار تناقض شده است

غرب دچار تناقض شده است

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: نامه دوم مقام معظم رهبری که خطاب به جوانان اروپایی نوشته شد؛ دارای دو محور است یک محور ایدئولوژی و محور دوم سیاسی است. در محور ایدئولوژی این نامه تفکر اسلام برای جهانیان مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا )، آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به نامه مقام معظم رهبری که در هفته گذشته خطاب به جوانان غربی نوشته شد، اظهار کرد: این نامه دو محور دارد؛ محور اول ایدئولوژی دینی و محور دوم سیاسی است. ایدئولوژی دینی مربوط به تفکر اسلامی است و از این طریق همه با تفکر دنیای اسلام آشنا می شوند.اکنون که تمام جهان به یکدیگر وصل شده اند بزرگان ادیان و دانشمندان در رشته‌های مختلف باید به گفتمان دینی بپردازند و فرهیختگان باید درباره مسیحیت، یهود و اسلام به بحث و گفت‌وگو بپردازند. ما در دنیای امروز این گونه مسائل را کمتر می بینیم. امیدواریم که دنیا به این سمت حرکت کند.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر بخواهیم خلاصه ای از اسلام را ارائه بدهیم، باید بگوییم که اسلام برای هدایت بشر و انسانیت است ، گفت: تمام پیامبران گذشته برای هدایت قوم و عصر خود آمده اند، ولی اسلام یک تازگی داشت و آن این بود که اسلام برای تمام بشریت و کل تاریخ آمد. لذا اگر بگوییم اسلام دین انسانیت است، سخنی درست است. حتی در انجیل و تورات که تحریف شده است هم نکاتی وجود دارد که نشان می‌دهد انسان باید به سمت معنویت ، عدالت و رفتار خوش حرکت کند، ولی در اسلام این گونه مسائل بسیار بیشتر و واضح تر است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: این که رهبر ما جوانان را خطاب قرار داده است دلیل آن را می توان در حدیثی یافت که در این حدیث آمده شیطان وقتی به آدم چهل ساله رسید و دید او هنوز خود را اصلاح نکرده است ، او را بقل می‌کند و می بوسد و می‌گوید من به فدای روی تو شوم که دیگر سعادت را نمی بینی. چون جوانیت در گناه سپری شده است. پس اگر انسان در جوانی متوجه خدا شود امید هدایت در او به وجود می‌آید؛ چراکه جوانان به دلیل پاکی که دارند، هنوز فطرت را گم نکرده اند و این‌ها پدران و مادران فردا هستند.

امامی کاشانی در ادامه با اشاره به آیات 54 و 55 سوره قصص گفت: خداوند متعال در این آیات خطاب به بندگان می فرماید که حتی اگر مشرکان با شما با زبان خوش صحبت نکردند؛ شما باید با آن‌ها خوش رفتار باشید و اگر آن‌ها سخن زشت می‌گویند شما سخن پاکیزه بگویید و اگر کار بدی انجام می‌دهند شما پاسخ ندهید. شاید آن‌ها عوض شوند و جامعه اصلاح شود. ما باید با مردم چنان سخن بگوییم که اگر مردیم بر ما بگریند و اگر زنده بودیم بگویند خوشحال هستیم از اینکه شما هستید. امام صادق (ع) در حدیثی می فرمایند با مردم باید با چهره باز و اخلاق خوش سخن بگوییم. اینکه رهبری در نامه خود از فرانسه شروع می‌کند و این حادثه را خطاب قرار می‌دهد دلیل اش این است که بگوید جهان اسلام از این مسأله ناراحت است حال چه فرانسویان مسلمان باشند و چه نباشند. در کل آن‌ها بشر هستند و این رفتار نباید در بین بشریت باشد.

وی در ادامه گفت: این‌ها خلاصه ای از ایدئولوژی اسلام است . غرب اکنون دچار تناقض شده است. از یک طرف می‌گوید که مخالف داعش و تروریست است و از طرف دیگر تروریست دولتی که اسرائیل باشد را حمایت می‌کند و از طرف دیگر هم به تروریست‌هایی مثل داعش کمک می‌کند ولی در جایی می‌گوید ما مخالف گروه‌های تروریستی هستیم. اینگونه تناقض رفتار به نفع بیداری اسلامی است؛ چرا که مردم آگاه می شوند و می بینند سردمداران قدرت در جهان چگونه رفتار می‌کنند و به همین دلیل جوامع بشری و ملت‌ها از دولت‌های خود جدا می شوند. در روایات آخرالزمان داریم که ملت‌ها از دولت‌های خود بریده می شوند و به همین دلیل آن‌ها فقط منتظر ظهور حضرت حجت (عج) می مانند.

ادامه دارد...

کد N1053928

وبگردی