آفتاب
از سوی سفارت کشورمان در لبنان برگزار شد

مراسم بزرگداشت مرحوم رکن‌آبادی در بیروت

مراسم بزرگداشت مرحوم رکن‌آبادی در بیروت

مراسم بزرگداشت مرحوم غضنفر اصل رکن‌آبادی، سفیر پیشین کشورمان در بیروت، که در فاجعه منا جان خود را از دست داد عصر روز پنچ‌شنبه از سوی سفارت جهوری اسلامی ایران در بیروت با حضور شخصیت‌های سیاسی، مذهبی و نمایندگان گروه‌های مختلف و چهره‌های علمی و فرهنگی این کشور در حسینه «برجاوی» شهر بیروت برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم سفیر کشورمان در بیروت با اشاره به ویژگی‌های مرحوم رکن‌آبادی، وی را یاری‌کننده حق و کوشا در جهت تحقق آرمان فلسطین و مقاومت در لبنان خواند.

محمد فتحعلی، در بخش دیگری از سخنانش حادثه منا را «اهمال‌کاری و شکست مدیریت غیرمسوولانه عربستان سعودی» دانست و گفت: این حادثه باید در همه ابعاد تا آخر، پیگیری شود.

به گزارش سفارت ایران در بیروت، در ادامه این مراسم عدنان منصور وزیر خارجه پیشین لبنان، عدنان سید حسین رییس دانشگاه لبنان و وزیر پیشین معارف این کشور وهم‌چنین سفیر واتیکان در لبنان به ایراد سخنرانی پرداختند.

در این مراسم میشل کعدی، شاعر لبنانی نیز اشعاری در سوگ مرحوم رکن‌آبادی قرائت کرد.

گفتنی است در مراسم بزرگداشت مرحوم رکن‌آبادی که با حضور چشمگیر شخصیت‌های مذهبی، سیاسی، دانشگاهی و رسانه‌یی لبنان و فلسطینی‌های مقیم این کشور و هم‌چنین سفیران خارجی در حسینیه البرجاوی شهر بیروت برگزار شد، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله، میشل سلیمان رییس‌جمهور پیشین لبنان و نمایندگان حزب الله و جنبش امل در مجلس لبنان و... نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

لبنان

لبنان
کد N1053890

وبگردی