آفتاب

اوباما: آمریکا در مقابل داعش ایمن است/ قصد تکرار جنگ 2003 عراق علیه داعش را نداریم

اوباما: آمریکا در مقابل داعش ایمن است/ قصد تکرار جنگ 2003 عراق علیه داعش را نداریم

رییس جمهوری آمریکا به شهروندان کشورش اطمینان داد که آمریکا در برابر حملات داعش مصون است و در عین حال تاکید کرد قصد ندارد برای نابودی داعش جنگی همانند حمله به عراق در سال 2003 راه بیاندازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، باراک اوباما، رییس جمهوری امریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی.بی.اس گفت:‌ داعش یک تهدید موجود و جدی برای آمریکا نیست. آنها یک سازمان خطرناک هستند نظیر القاعده اما دفاع ما قوی‌تر است. مردم آمریکا باید بابت این مساله مطمئن باشند که ما هر آنچه را که لازم است برای دفاع از آنها انجام می دهیم و مطمئن باشند که می‌توانند تعطیلات سال نوی مسیحی را به خوبی و در امنیت کامل بگذرانند.

اظهارات رییس جمهوری آمریکا در بحبوبه گزارش‌هایی درباره تحقیقات پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) درباره حامیان داعش در سراسر آمریکا مطرح شده و براساس یک تحقیق جدید مشخص شد که حمایت از این گروه تروریستی در داخل کشور به سطحی غیرمنتظره رسیده است. اما رییس جمهوری آمریکا خواستار آرامش در میان مردم شده و گفته که داعش تنها در صورتی پیروز می شود که ما هراس به خود راه دهیم.

رییس جمهوری آمریکا همچنین ادامه داد، زمانیکه من قول دادم هیچ نیروی زمینی برای مقابله با داعش در منطقه مستقر نمی شود، فکر می‌کنم مردم آمریکا به صورت کلی متوجه شدند که ما نمی‌خواهیم نبردی شبیه به حمله 2003 در عراق در سوریه یا عراق به راه بیندازیم.

وی گفت اعزام نیروی بیشتر برای نابودی با داعش به معنی جنگی همانند حمله 2003 به عراق نیست اما باید بدانیم که برای نابودی کامل تروریست‌ها به یک نیروی نظامی فعال نیاز است.

انتهای پیام

کد N1053789

وبگردی