آفتاب

چرا تصویب برجام برای کشورمان مثبت است؟

چرا تصویب برجام برای کشورمان مثبت است؟

حسن بهشتی پور در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین درباره دلایل اهمیت توافق برجام نوشته است.

این کارشناس روابط بین الملل با طرح این سوال که چرا تصویب برجام در مجلس مهم و برای ایران مثبت است، به بیان دلایل اهمیت توافق برجام پرداخته و نوشته است: نخستین بار پس از گذشت 37 سال، ایران و آمریکا بدون آنکه از مواضع اصولی خود کوتاه بیایند یا عقب نشینی کنند، در باره یک متن به اشتراک نظر رسیده اند که این اقدام اگر درست و صحیح اجراء شود، می تواند به رسیدن به الگویی برای کاهش تنشهای آینده در منطقه و احیانا همکاری های دو جانبه کمک کند.

بهشتی پور یادآور می شود: برجام ضمن آنکه سایه جنگ و تهدید را از سر ملت ایران دور می کند علاوه بر آن زمینه را فراهم خواهد ساخت تا ایران در صورت اجرای کامل برجام بتواند به صادر کننده اورانیوم غنی شده تبدیل شود. زیرا لغو تحریم های هسته ای می تواند موجب ارتقاء علمی کشور در فناوری هسته ای صلح آمیز و نیز امکان واردات اورانیوم طبیعی و تبدیل آن به اورانیوم غنی شده که ارزش افزوده چندین برابر خواهد داشت. این مساله بویژه بخاطر آنکه ذخایر اورانیوم طبیعی در ایران نامحدود نیست اهمیت مضاعفی دارد.

این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه نوشت: برجام شرط کافی برای بهبود شرایط اقتصادی نبوده و نیست اما بدون شک بدون رفع موانعِ تحریمیِ موجود نمی توان انتظار داشت مشکلات اقتصادی کشور با حداقل هزینه ها در کوتاه ترین زمان ممکن حل و فصل شود. بنابراین با قاطعیت می توان گفت بدون برداشتن کامل تحریم های اقتصادی و نفتی نمی توان صرفا با اتکاء به داشته های خودمان، مسیر پیشرفت و توسعه اقتصادی را در زمان کوتاه و با هزینه های کمتر پشت سر گذاشت.

برای خواندن متن کامل این مطلب، اینجا را کلیک کنید.

کد N1053521

وبگردی