آفتاب
نقوی‌ حسینی:

گزارش اخیر آژانس زمینه را برای بسته شدن پرونده PMD فراهم کرد

گزارش اخیر آژانس زمینه را برای بسته شدن پرونده PMD فراهم کرد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در متن برجام عمل کرد و اکنون 1+5 و شورای حکام در معرض آزمون هستند.

حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «همان‌گونه که قبل از انتشار گزارش جدید آژانس بنده و آقایان لاریجانی، شمخانی و عراقچی در این موضع اشتراک نظر داشتیم، بسته شدن PMD برای اجرای برجام یکی از شرط‌ها و موضوعات مهم است»، اظهار کرد: گزارشی که اخیرا آژانس ارائه کرده است؛ اگرچه دارای نقاط ضعف و قوتی است ولی زمینه را برای بسته شدن PMD آماده کرده است.

وی گفت: شاید ما مواردی از گزارش‌های آژانس را قبول نداشته باشیم و اعتقاد داریم این نوع برخورد آژانس نسبت به برخی از موضوعات درست نیست. ولی در مجموع گزارش آژانس زمینه‌ای را فراهم کرده است تا شورای حکام به بسته شدن پرونده PMD رأی بدهد و این پرونده‌ای که باعث وارد کردن یک اتهام ناروا به جمهوری اسلامی شد و پس از آن تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای از این ناحیه بر ملت ایران تحمیل شد یک بار برای همیشه خاتمه پیدا کند.

وی تاکید کرد: اکنون 1+5 و شورای حکام در معرض آزمون هستند تا حُسن نیست خود را نشان بدهند و همانگونه که جمهوری اسلامی به تعهدات خود در برجام عمل کرد و راستی‌آزمایی‌اش برای آژانس مشخص شد اکنون زمینه برای بسته شدن پرونده PMD کاملا فراهم شده است.

انتهای پیام

کد N1053490

وبگردی