آفتاب
حسین سبحانی‌نیا:

بسته‌شدن پرونده PMD کمک شایانی به مسائل هسته‌ای ایران می‌کند

بسته‌شدن پرونده PMD کمک شایانی به مسائل هسته‌ای ایران می‌کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آن‌چه که از گزارش آمانو برمی‌آید برداشت مثبتی نسبت به مسائل هسته‌ای ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «آنچه از گزارش آمانو برداشت می‌شود مثبت است»، اظهار کرد: از گزارش‌های اخیر آژانس برداشت‌های مثبتی می‌شود داشت ولی آن‌ها همچون همیشه یکی به میخ زده‌اند و یکی به نعل. در مجموع با ارائه این گزارش گفته‌اند که ایران انحرافی در مسائل هسته‌ای خود نداشته است.

وی گفت: چنین برداشت می‌شود که آن‌ها نگاه مثبتی نسبت به موضوع داشته‌اند و گزارش آمانو و سخنگوی کاخ سفید هم این را اعلام کرده است و همین گزارش می‌تواند زمینه‌ای باشد برای بسته شدن پرونده PMD در ایران. ما اکنون فضای موجود همکاری را برای آژانس، شورای حکام و آمریکا می‌بینیم.

سبحانی‌نیا افزود: آن‌ها در رابطه با برجام، موضع ایران و به خصوص رهبری را می‌دانند و همانگونه که ایران به تعهدات خود عمل کرده آن‌ها باید برای بسته شدن پرونده برجام کمک کنند و با نگاهی که اکنون بوجود آمده و یک نگاه مثبتی است امیدواریم در شورای حکام هم به بسته شدن پرونده PMD رأی بدهند که این مسئله می‌تواند زمینه خوبی را برای اجرای متن برجام به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

کد N1053435

وبگردی