آفتاب
اشتون کارتر:

تروریستها برای همسایگان پاکستان و نظامیان آمریکا خطر بزرگی هستند

تروریستها برای همسایگان پاکستان و نظامیان آمریکا خطر بزرگی هستند

وزیر دفاع آمریکا در شورای خدمات نظامی کنگره گفت: تروریستها نه تنها برای پاکستان بلکه برای همسایگان این کشور و نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه خطر بزرگی به شمار می روند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «پاکستان»، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا با ابراز نگرانی در باره پناهگاهای امن تروریستها در پاکستان گفت: تروریستها نه تنها برای این کشور بلکه برای همسایگان پاکستان و نیروهای نظامی آمریکا مستقر در منطقه خطر بزرگی محسوب می شوند.  

اشتون کارتر در پاسخ به سوال «سوزان دیویس» عضو شورای خدمات نظامی کنگره آمریکا درباره چگونگی مبارزه پاکستان با گروههای تروریستی گفت: ما در این مورد نگران هستیم و در مورد مبارزه با تروریستها تاکید فراوانی داشته ایم. ترویستها نه تنها برای پاکستان بلکه برای کشورهای همسایه پاکستان و نیز نیروهای نظامی آمریکا مستقر در منطقه خطر بزرگی محسوب می شوند.

 ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این رابطه گفت: تلاش اسلام آباد برای مبارزه با تروریسم در منطقه رضایت بخش نیست و مذاکرات ما با پاکستان در جریان است.

لازم به ذکر است «راحیل شریف» فرمانده ستاد ارتش پاکستان در سفر اخیر خود به واشنگتن با مقامات سباسی و نظامی آمریکا ملاقاتهای جداگانه ای داشت و در مورد مسائل منطقه و مبارزه با تروریستها در پاکستان گفتگوهای مهمی انجام داد.

در این دیدارها مقامات آمریکایی رضایت خود را از عملیات ارتش پاکستان موسوم به «ضرب عضب» نشان دادند. این در حالی است که اظهارات وزیر دفاع و فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا بر خلاف اظهارات آنها در دیدار با «راحیل شریف» است.

کد N1053412

وبگردی