آفتاب

سفر وزیر دفاع عراق به کربلا/تدابیر امنیتی ادامه دارد

سفر وزیر دفاع عراق به کربلا/تدابیر امنیتی ادامه دارد

وزیر دفاع عراق با حضور در جمع زائران اربعین حسینی در کربلا تاکید کرد: پیروزی‌هایی که در نبرد با داعش حاصل شده، نتیجه همکاری میان مردم و نهادهای نظامی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری بغداد تایمز، خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق که امروز (پنجشنبه) در مراسم زیارت اربعین حسینی در کربلا شرکت کرده، تاکید کرد: پیروزی‌های به دست آمده در نبرد با داعش نتیجه همکاری میان شهروندان عراقی و نهادهای نظامی است.

طبق بیانیه وزارت دفاع عراق، العبیدی با بازدید از استان کربلا به همراه رئیس ستاد ارتش و فرمانده نیروی هوایی و افسران عالی رتبه این وزارتخانه، در جریان طرح امنیتی استان و نحوه ورود و خروج زائران در استان قرار گرفت.

العبیدی در این بازدید از نقش بزرگ نیروهای امنیتی در حمایت از زائران و همکاری بزرگی که در زمینه مبارزه با تروریست‌ها انجام شده، تقدیر کرد و بر لزوم بهره‌گیری از انقلاب امام حسین (ع) در ایجاد انگیزه و ادامه نبرد با تروریسم و دشمنان دین تاکید کرد.

وی تصریح کرد: مقام سیاسی باید در میان مردم حضور یابد و در تمامی مراسم در کنار آنها شرکت کند و به خواسته‌های آنها گوش فرا دهد.

وزیر دفاع عراق تاکید کرد: پیروزی‌های به دست آمده در نبرد با گروه‌های تروریستی نتیجه همکاری و اعتماد متقابل مردم و نهادهای نظامی است که برای بهبود عملکردشان و ایجاد امنیت و ثبات در کنار هم تلاش می‌کنند.

مقامات امنیتی در بصره نیز اعلام کردند، از شب چهارشنبه طرح امنیتی در شهرستان الزبیر گسترش یافت و این شهرستان به حالت آماده‌باش کامل درآمد.

این وضعیت تا امروز که زائران کربلا را به سمت شهرهایشان ترک می‌کنند، ادامه خواهد داشت.

در این طرح تمامی دستگاه‌های امنیتی با کمک نیروی هوایی عراق مشارکت دارند.

جبار الساعدی، رئیس کمیته امنیتی شورای استانداری البصره اعلام کرده که همه مسیرهای اصلی و فرعی منتهی به مسجد امام علی (ع) برای حرکت کاروان‌های زیارتی به شکل کامل مسدود هستند.

الساعدی افزود: عملیات بازرسی بدنی زائران و تامین امنیت مسیرها از ساعت 12 شب چهارشنبه آغاز شده است و نهادهای بهداشتی، دفاع مدنی و صلیب سرخ در این طرح شرکت دارند.

با حضور میلیونی زائران در روز اربعین کربلای معلا، وزارت حمل‌ونقل عراق در بیانیه‌ای به نقل از باقر جبر الزبیدی، وزیر حمل‌ونقل این کشور که شخصا از روند جابه‌جایی زائران بازدید کرده، اعلام کرد که فرماندهی عملیات بغداد حدود 600 اتوبوس را برای تسهیل روند جابه‌جایی زائران از کربلا به بغداد به کار گرفته است.

عتبات حسینی در بیانیه‌ای از خدماتی که موکب‌های زیارتی برای زائران فراهم کرده‌اند تقدیر کرد.

شیخ بشیر حسین النجفی، مرجعیت دینی عراق نیز در جمع میلیون‌ها زائر در مراسم زیارت اربعین شرکت کرد.

انتهای پیام

کد N1053171

وبگردی