آفتاب
نماینده پاکستان در سازمان ملل:

کابل برای ازسرگیری مذاکرات صلح رسماً درخواست کند

کابل برای ازسرگیری مذاکرات صلح رسماً درخواست کند

نماینده پاکستان در سازمان ملل گفت: کابل برای از سرگیری مذاکرات صلح با میانجیگری اسلام آباد به پاکستان درخواست رسمی ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «پاکستان»، در دیداری که «نواز شریف» با «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در حاشیه اجلاس تغییرات آب و هوایی در پاریس داشت نواز شریف گفت: راه حل برون رفت از مسائل افغانستان از سرگیری مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و طالبان است.

«ملیحه لودی» نماینده پاکستان در سازمان ملل گفت: پاکستان آماده همکاری برای برقراری صلح و امنیت پایدار در افغانستان است. دولت افغانستان باید برای از سرگیری مذاکرات صلح با طالبان درخواست رسمی به اسلام آباد ارایه نماید.

او در ادامه افزود: راه حل مسائل افغانستان انجام مذاکرات صلح با طالبان در این کشور است.

او در ادامه تصریح کرد: با شروع عملیات «ضرب عضب» درپاکستان به دولت افغانستان گفته بودیم مواضع ترورستها را در افغانستان مورد هدف قرار دهد و از ورود تروریستهای فراری به کشور جلوگیری کند. افغانستان از اظهارات اعتراض آمیز علیه پاکستان دست بکشد. افغانستان به روابط پایدار و دوستانه با پاکستان نیاز دارد.

لاز به ذکر است که بعد از انتشار خبر مرگ «ملاعمر» سرکرده طالبان دوره اول مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و طالبان که در اسلام آباد شروع شده بود ادامه پیدا نکرد و این مذاکرات به حالت تعلیق در آمد. بعد از آن نیز روابط پاکستان و افغانستان به تیرگی گرایید.

کد N1053024

وبگردی