آفتاب
عضو مجلس خبرگان:

اجتماع میلیونی زائران اربعین نماد اقتدار جهان اسلام است

اجتماع میلیونی زائران اربعین نماد اقتدار جهان اسلام است

یک عضو مجلس خبرگان با بیان این‌که «حرکت عظیم شیعیان در اربعین حسینی یک مانور سیاسی مذهبی در مقابل توطئه‌های دشمنان است»، گفت: اجتماع میلیونی زائران اربعین حسینی نماد اقتدار جهان اسلام و صلابت تشیع است.

آیت‌الله عباس کعبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، با گرامیداشت فرا رسیدن اربعین اظهار کرد: راهپیمایی اربعین یک حرکت بزرگ جهانی است و شور و اشتیاق میلیون‌ها زائر دل باخته را نشان می‌دهد.

وی افزود: حضور کشورهای اسلامی و امت بیدارشیعیان جهان در این راهپیمایی بزرگ، در واقع گویای وحدت و انسجام است و می‌تواند پیام همبستگی به مسلمانان در برابر استکبار و افکار انحرافی همچون سلفی و تکفیری بدهد.

وی اظهارکرد: در اربعین حسینی با این حرکت ارزشمند در واقع حیات دوباره شیعه و پیام عاشورا تجلی پیدا می‌کند در واقع پیاده‌روی و راهپیمایی اربعین، تجدید بیعت با سالار شیهدان است که حقانیت قیام امام حسین(ع) را فریاد می‌زند.

این عضو مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: عاشقان و شیفتگان حسینی در این راهپیمایی با فریاد لبیک یا حسین(ع) در مسیری گام بر می‌دارند که به احیای نهضت حسینی و پاسداشت قیام عاشورا و یادآوری مصیبت‌های اهل بیت(ع) بعد از واقعه عاشورا منتهی می‌شود.

وی افزود: با برنامه‌های فرهنگی می‌توان به این حرکت جهانی سمت و سو داد و در جهت تبیین معارف اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت(ع) قدم برداشت.

وی اظهارکرد: با توجه به این‌که کشورهای منطقه با توطئه‌های استکبار جهانی گرفتار جریان تکفیری و داعش شده‌اند، راهپیمایی اربعین و حضور میلیونی مسلمانان می‌تواند تصویری از اتحاد و همبستگی میان مسلمانان را به دشمنان نشان دهد و لرزه بر اندام آن‌ها اندازد.

این عضو مجلس خبرگان گفت: امام حسین(ع) در حرکت خونین عاشورا در واقع در جهت هدایت امت اسلامی و از میان بردن جهل خون خود را فدا کرد و امروز وقتی برخی از کشورهای اسلامی دچار جهل و ضلالت شده‌اند این راهپیمایی عظیم می‌تواند در روشنگری قیام عاشورا و معرفی آن به مردم جهان تاثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: عاشقان و شیفتگان سید الشهدا در این مسیر باید با تهذیب نفس و تقوا رسالت واقعی سید الشهدا را به مردم جهان معرفی کنند و در این حرکت عظیم فریاد جلوگیری از تفرقه و دو دستگی سر دهند.

وی اظهار کرد: شور حسینی هیچگاه رنگ نمی‌بازد و می‌بینیم حتی از ادیان مختلف در این راهپیمایی حضور دارند و ارادت خود را به امام حسین(ع) نشان می‌دهند ضمن این‌که این حرکت عظیم می‌تواند در منطقه یک حرکت بزرگ در جهت اتحاد و همبستگی باشد.

انتهای پیام

کد N1053008

وبگردی