آفتاب

امیر قطر: حکومت‌های سرکوبگر عامل اصلی ظهور گروه‌های تروریستی هستند

امیر قطر: حکومت‌های سرکوبگر عامل اصلی ظهور گروه‌های تروریستی هستند

امیر قطر تاکید کرد که حکومت‌های سرکوبگر منطقه دلیل اصلی پیدایش گروه‌های تروریستی هستند.

امیر قطر تاکید کرد که حکومت‌های سرکوبگر منطقه دلیل اصلی پیدایش گروه‌های تروریستی هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در سخنرانی که پس از نشست مشترک کمیته استراتژیک عالی قطر - ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان (رئیس‌جمهور ترکیه) داشت با اشاره به اینکه همه به دنبال مبارزه با تروریسم هستند اما باید به دنبال دلیل اصلی پیدایش این گروه‌های تروریستی بود، حکومت‌های سرکوبگر موجود در منطقه را عامل اصلی ظهور این پدیده دانست.

در این نشست مشکلات منطقه از جمله پیدایش و گسترش تروریسم و خواسته‌های مردم منطقه به ویژه آغاز بهار عربی در سال 2011 بررسی شد.

اردوغان در این نشست تاکید کرد که نمی‌خواهد به دلیل بحرانی که با سرنگونی جنگنده روسی شکل گرفته، موضعگیری‌هایش نسبت به مسکو دچار تنش شود زیرا این امر به نفع هیچ‌کس نخواهد بود.

همچنین رئیس‌جمهوری ترکیه با اشاره به اینکه توقف موج مهاجرت پناهجویان بدون دستیابی به راه‌حلی سیاسی برای بحران سوریه ممکن نخواهد بود، مدعی شد که نباید از رژیم «ظالم» سوریه که مردم را می‌کشد، حمایت کرد.

وی اظهار داشت: منطقه و جهان اسلام به ویژه در فلسطین، سوریه و دیگر مناطق از مرحله بسیار سختی در حال گذر است.

وی بر لزوم همبستگی و اتحاد برای عبور از این مرحله تاکید کرد.

رئیس‌جمهوری ترکیه عصر روز سه‌شنبه در قالب سفری رسمی و دو روزه به دعوت امیر قطر وارد دوحه شد و این دومین سفر اردوغان به قطر پس از انتخاب به عنوان رئیس جمهور در سال گذشته است.

انتهای پیام

کد N1052887

وبگردی