آفتاب
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

گزارش آژانس دست شورای حکام را برای بستن پرونده پی‌ام‌دی باز می‌کند

گزارش آژانس دست شورای حکام را برای بستن پرونده پی‌ام‌دی باز می‌کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره پی ام دی گفت که این گزارش دست شورای حکام را باز می کند که بتوانند پرونده پی ام دی را کاملا ببندند.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: اگرچه در گزارش ارائه شده از سوی آژانس برخی نقاط ابهام آلود نیز دیده می شود اما در مجموع گزارش خوبی تهیه شده که نکات مثبت زیادی دارد و می تواند منجر به بهتر شدن پرونده پی ام دی شود.

وی افزود: طبیعی است ما برخی مواردی که قبل از سال ٢٠٠٣ به آن اشاره شده را قبول نداریم زیرا هرگز به دنبال موضوعاتی غیر از فناوری صلح آمیز نبوده ایم.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس یادآور شد: در این گزارش عنوان شده که ایران در مسیرهای تعیین شده حرکت کرده و انحرافی در کار ایران دیده نمی شود، اینها من حیث المجموع بحث های خوبی است که می تواند شورای حکام را به این نتیجه برساند که پرونده پی ام دی بسته شود.

منصوری آرانی با بیان اینکه شورای حکام تصمیم گیر نهایی است، همچنین گفت: اعضای ٥+١ تاثیر فوق العاده ای در شورای حکام دارند و بر مبنای توافقات قبلی که با این کشورها در برجام داشتیم این گزارش قابلیت این را خواهد داشت که آنها بتوانند به استناد آن پرونده را مختومه اعلام کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آنها می دانند اگر این بحث بسته نشود در رابطه با برجام اشکال بوجود می آید و قطعا مسیر ما تغییر خواهد کرد و مادامی که موضوع پی ام دی کاملا بسته نشود برجام را اجرایی نمی کنیم.

وی با بیان اینکه گزارش آژانس تا حد زیادی از فشارهای سیاسی به دور بوده، در پایان اظهار کرد: به نظر می آید همین گزارش دست شورای حکام را باز می کند که بتوانند پرونده پی ام دی را کاملا ببندند، ما منتظریم این اقدام انجام شود تا اقدامات اجرایی را در مسیر توافق عملیاتی کنیم.

انتهای پیام

کد N1052756

وبگردی