آفتاب

آمانو :هیچ نشانه‌ای دال بر ابعاد نظامی در برنامه ایران وجود ندارد

آمانو :هیچ نشانه‌ای دال بر ابعاد نظامی در برنامه ایران وجود ندارد

آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد فراتر از فعالیت های پیشین اعلام شده توسط دولت ایران، هیچ شواهدی مبنی بر وجود چرخه های سوخت هسته ای اعلام نشده در این کشور پیدا نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، گزارش ارزیابی نهایی یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره مسائل گذشته فعالیت هسته ای ایران موسوم به پی.ام.دی دقایقی پیش منتشر و برای مطالعه در اختیار اعضای شورای حکام آژانس قرار گرفت.

این گزارش به نشست یک روزه شورای حکام آژانس که ۱۵دسامبر در مقر آژانس در وین برگزار می شود، ارائه خواهد شد و اعضای شورای حکام ان را بررسی و درباره آن تصمیم خواهند گرفت.

آژانس در این گزارش اعلام کرده است که ایران در سالهای قبل درباره رسیدن به سلاح هسته ای تحقیق و اقدام کرده است.

آژانس انرژی اتمی در بیانیه خود نوشته است که باور دارد ایران در گذشته روی سلاحهای هسته ای کار می کرده است. در این بیانیه آمده آمده است ارزیابی نشان می دهد که این فعالیت ها قبل از سال ۲۰۰۳ بوده است و بعضی از فعالیت های پراکنده نیز قبل از سال ۲۰۰۹ انجام شده است.

گفته می شود تحقیقات و گزارش منتشر شده آژانس بین المللی اتمی درباره فعالیت های هسته ای گذشته ایران بر اساس مشاوره با مقامات آمریکایی، اسرائیل و مشاوران ایرانی ساکن کشورهای خارجی بوده است.
کد N1052688

وبگردی