آفتاب
شوهانی:

درخواست کنگره آمریکا برای تداوم تحریم‌ ایران نقض توافق است

درخواست کنگره آمریکا برای تداوم تحریم‌ ایران نقض توافق است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حمایت برخی اعضای کنگره آمریکا از ادامه اعمال تهدیدهای ضد ایرانی از ایالت‌های این کشور به بهانه حمایت ایران از تروریست و نقض حقوق بشر، این اقدام را در زمره دعواهای داخلی بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها دانست و گفت که چنین مواضعی مصارف داخلی دارد.

احمد شوهانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: درست است که ایالت‌های آمریکا در برخی مسائل استقلال دارند اما در موضوع سیاست خارجی، دولت فدرال تصمیم می‌گیرد و آنها تابع دولت مرکزی هستند؛ همچنان که طرف حساب ما هم در مسیر اجرای برجام، دولت فدرال آمریکا است.

وی افزود: هر اقدام این‌چنینی برای تداوم و اعمال تحریم‌های جدید نابخردانه، نقض غرض و نقض توافق‌نامه است و نوعی بی نظمی آنارشیسم در نظام سیاسی آمریکا خواهد بود.

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: من اتخاذ این مواضع را در حد حرف و دعواهای سیاسی در آمریکا می‌بینم. ممکن است چند سناتور یا کاندیدای ریاست جمهوری چنین حرفی بزند اما در نهایت دولت فدرال باید پای توافق برجام بایستد، در غیر این صورت به این معنا است که دولت فدرال آمریکا اختیاری برای امضای برجام نداشته است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: چنین اظهاراتی در جهت تداوم تحریم‌ها از سوی برخی سناتورها حرف واهی است و آن‌ها هم به این مسأله اشراف دارند؛ چرا که این کار نقض قرض و نقض توافق است و بهتر است به جای این حرف‌ها به مسیر درست اجرای برجام کمک کنند.

انتهای پیام

کد N1052554

وبگردی