آفتاب
تخت روانچی در دیدار وزیر انرژی مکزیک:

ایران در صنعت پتروشیمی آماده همکاری با مکزیک است

ایران در صنعت پتروشیمی آماده همکاری با مکزیک است

معاون اروپا و آمریکای وزیر خارجه با بیان اینکه حوزه انرژی می‌تواند یکی از حوزه‌های همکاری بین ایران و مکزیک باشد، گفت: ایران در صنعت پتروشیمی آماده همکاری با مکزیک است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیر خارجه کشورمان در ادامه سفر به مکزیک با «فرانسیسکو روزنویگ» معاون وزیر اقتصاد مکزیک دیدار و پیرامون راه‌های توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

در این دیدار فرانسیسکو روزنویگ گفت: وزارت اقتصاد مکزیک علاقمند به توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ایران است. ما علاقمند هستیم چارچوب‌های قانونی برای توسعه روابط را نهایی کنیم و امیدواریم در مذاکرات کارشناسی این اسناد نهایی شوند.

معاون اروپا و آمریکای وزیر خارجه کشورمان نیز در این دیدار گفت: دو کشور ایران و مکزیک هر یک جایگاه مهمی در منطقه جغرافیای خود دارند و در بسیاری از زمینه‌ها می‌توانند کارهای مشترک و مکمل انجام دهند.

تخت روانچی تاکید کرد: سطح مبادلات تجاری دو کشور متناسب با توانمندی و ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور نیست و ما از توسعه روابط استقبال می‌کنیم.

وی در این راستا ادامه داد: برای دستیابی به این هدف ابتدا باید شناخت بهتری از ظرفیت‌های متقابل بدست آوریم و لازمه تحقق این موضوع ادامه یافتن، تبادل هیأت‌های کارشناسی و تماس و ارتباط مستقیم کاری بین شرکت‌های ایرانی و مکزیکی است.

مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیر خارجه کشورمان، در ادامه سفر خود به مکزیک با «پدرو خواکین کولدول» وزیر انرژی مکزیک،هم دیدار کرد.

تخت روانچی، در این دیدار گفت: حوزه انرژی می‌تواند یکی از حوزه‌های همکاری بین دو کشور باشد. ایران در بخش‌های مختلف نفت و گاز مثل اکتشاف، بهره‌برداری و همچنین انجام پروژه‌های ساخت و به‌روز رسانی پالایشگاه‌ها و نیز انجام خدمات فنی و مهندسی دارای تجربه زیادی است و در این زمینه‌ها می‌تواند با شرکت‌های مکزیکی همکاری داشته باشد.

وی افزود: ایران در صنعت پتروشیمی نیز آماده همکاری با کشور مکزیک است.

در ادامه این دیدار وزیر انرژی مکزیک نیز گفت: مکزیک در چارچوب اصلاح بهره‌برداری از انرژی، سرمایه‌گذاری و حضور شرکت‌های خصوصی در حوزه انرژی را آزاد کرده است.

کولدول افزود: در ایران نیز پس از توافق هسته‌ای شرایط جدیدی بوجود آمده، لذا امکان همکاری بین دو کشور وجود دارد و از همکاری استقبال می‌کنیم.

کد N1052495

وبگردی