آفتاب
وزیر امور خارجه روسیه؛

موافقت با دیدار همتای ترک/ پایبندی به حل بحران در سوریه و اوکراین

موافقت با دیدار همتای ترک/ پایبندی به حل بحران در سوریه و اوکراین

وزیر خارجه روسیه در نشست خبری خود در قبرس ضمن اعلام اینکه دیدار با همتای ترکیه ای خود در بلگراد را رد نمی کند، از پایبندی مسکو به توافق مینسک و مذاکرات وین برای حل بحران در اوکراین و سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه روسیه امروز در نشست خبری خود در قبرس اعلام کرد که دیدار با همتای ترک خود در بلگراد را رد نمی کند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه که در قبرس به سر می برد، در اظهارات امروز خود گفت: دیدار با همتای ترک خود در جریان نشست شورای وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا که در هفته جاری در بلگراد برگزار می شود را رد نمی کنم.

وی در ادامه گفت: اقدام ترکیه در سرنگون کردن جنگنده روسیه نشان داد این کشور در راستای ناکامی روند حل و فصل سیاسی بحران در سوریه گام برداشته است.

لاوروف در نشست خبری خود در قبرس افزود: اوضاع در شرق اوکراین را مورد توجه قرار داده و بر اجرای پیمان «مینسک» تأکید داریم.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه تأکید کرد: مسکو به مذاکرات وین در راستای حل و فصل بحران در سوریه پایبند بوده و تلاش خود در این خصوص را نیز ادامه خواهد داد.

گفتنی است، نشست شورای وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا قرار است سوم و چهارم دسامبر (۱۲ و ۱۳ آذر ماه) در بلگراد برگزار شود.

کد N1052489

وبگردی