آفتاب
اولین پس لرزه های عضویت مونته نگرو در ناتو؛

کرملین به گسترش ناتو به شرق واکنش نشان داد

کرملین به گسترش ناتو به شرق واکنش نشان داد

کاخ کرملین با انتشار بیانیه ای از اقدامات متقابل مسکو در برابر گسترش ناتو به شرق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در بیانیه ای اعلام کرد روسیه در واکنش به عضویت مونته نگرو در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، به اقدامات متقابلی دست خواهد زد.

خبرگزاری رویترز نیز در خبری  به نقل از «ویکتور اوزروف» رئیس کمیته دفاع و امنیت روسیه از احتمال توقف برنامه های مشترک دو کشور به ویژه در حوزه نظامی با عضویت مونته نگرو در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی خبر داد.

در این راستا، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی امروز اعلام کرده بود: به مونته نگرو تبریک می گوییم چرا که این رخداد، آغاز ائتلافی خوب به شمار می آید.

این در حالیست که روزنامه آلمانی «دی ولت» در اول آذر ماه سال جاری اعلام کرد، علی رغم مخالت های روسیه قرار است مونته نگرو عضو جدید سازمان پیمان آتلانتیک شمالی شود.

مونته‌ نگرو با ورود به ناتو بیست‌ و‌ نهمین عضو این سازمان محسوب می شود.

هشتم مهر ماه سال جاری نیز، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی برنامه ناتو برای گسترش حضور خود در کشورهای استقلال یافته از یوگسلاوی سابق را تحریک آمیز خوانده بود.

آخرین باری که ناتو دست به افزایش نیرو زد در سال ۲۰۰۹ میلادی بود که طی آن کشورهای آلبانی و کرواسی به عضویت این سازمان در آمدند.

کد N1052481

وبگردی