آفتاب

عمیق شدن اختلافات داخلی در دولت مستعفی یمن/مخالفت بحاح با اصلاحات هادی

عمیق شدن اختلافات داخلی در دولت مستعفی یمن/مخالفت بحاح با اصلاحات هادی

نخست وزیر دولت مستعفی یمن تغییرات صورت گرفته در کابینه توسط رئیس جمهوری فراری این کشور را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام بلند پایه یمنی تاکید کرد که خالد بحاح، نخست وزیر دولت مستعفی یمن اجرای اصلاحات در کابینه توسط عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری فراری این کشور را رد کرد. این امر بیانگر عمق اختلافات میان مقامات دولت مستعفی یمن است.

وی افزود: بحاح به زودی بیانیه شخصی صادر خواهد کرد که در آن اجرای تغییرات در کابینه را رد می‌کند زیرا این اقدام نامشروع است چرا که هادی تغییراتی را بدون مشورت با بحاح که معاون رئیس جمهوری است ایجاد کرده است.

مقامات نزدیک به بحاح اظهار داشتند که اختلافات میان هادی و نخست وزیر وی از زمان تعیین ریاض یاسین عبدالله، وزیر بهداشت به عنوان یکی از مسئولان وزارت خارجه بدون مشورت با بحاح بالا گرفته است.

بر اساس این گزارش رئیس جمهوری یمن روز سه شنبه اصلاحاتی را در کابینه صورت داد که در جریان آن پنج تن از وزرا از جمله وزرای کشور، خارجه و اطلاع رسانی برکنار شدند.

وی عبدالملک المخلافی را به عنوان وزیر خارجه وجانشین ریاض یاسین و حسین محمد عرب را به عنوان وزیر کشور دولت مستعفی یمن انتخاب کرد.

هادی همچنین عبدالعزیز جباری را به عنوان وزیر خدمات شهری و بیمه و محمد قباطی را به عنوان وزیر اطلاع رسانی و صلاح قائد شنفره را به پست وزارت حمل و نقل منصوب کرد.

وی همچنین ریاض یاسین و عبدالله الصائدی را به عنوان سفیران وزارت خارجه تعیین کرد و عبده الحذیفی را به عنوان رئیس سرویس مرکزی امنیت سیاسی برگزید.

انتهای پیام

کد N1052187

وبگردی