آفتاب
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان مطرح کرد

ارتقاء تفکر دینی و ملی، مهمترین رسالت‌های دانشجو

ارتقاء تفکر دینی و ملی، مهمترین رسالت‌های دانشجو

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تولید علم متناسب با نیاز زمان، تقویت فرهنگ دینی و ملی و زمینه‌سازی برای مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی را از مهمترین رسالت‌ها برای دانشگاه و دانشجو بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا حنان در اختتامیه سومین سوگواره عکس «مَحرم مُحرم» که در سالن جلسات مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی برگزار شد، گفت: امروز دانشگاه‌های ما رسالت بزرگی دارند که می‌توان گفت جایگاه دانشگاه نیز تثبیت شده است.

وی افزود: با توجه به ماهیت و ویژگی خاص دانشگاه و دانشجو مشخص است هر کدام رسالت خاصی را به‌عهده دارند و در رسالت دانشگاه تولید علم متناسب با نیاز زمان، تقویت فرهنگ دینی و ملی و سوم زمینه‌سازی برای مشارکت در فعالیت سیاسی دانشگاه در عرصه سیاسی و اجتماعی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بیان کرد: در زمینه تولید علم متاسفانه رتبه‌بندی که در دانشگاه‌های جهانی شکل گرفته خیلی از دانشگاه‌های جهان اسلام در ردیف‌های اول این رتبه‌بندی نیستند.

وی عنوان کرد: بیشتر دانشگاه‎های جهان اسلام از نظر رتبه‌بندی و سطح‌بندی و حتی سهم‌بندی در رتبه‌های آخر دانشگاه‌های معتبر جهان هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اضافه کرد: اولین رسالت دانشجو، علمی بوده و هویتش به علمی بودن است. دومین رسالت دانشجو ارتقاء بینش سیاسی دانشجو است.

وی با اشاره به این‌که در طول تاریخ ثابت شده مؤثرترین قشر در فعالیت‌های اجتماعی دانشجویان بوده‌اند، گفت: دانشجو هویتش این است که در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی شرکت کند نه این‌که از دانشجویان به‌عنوان ابزار سیاسی استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از تلاش‎ها و فعالیت‎های فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان تقدیر کرد و گفت: دکتر دهقانی ریاست جهاد دانشگاهی لرستان یکی از چهره‎های علمی، فرهنگی و تاثیرگذار در استان است.

وی در ادامه افزود: رسالت دیگر دانشجو ارتقاء بینش و تفکر دینی و ملی است که فرهنگ دینی و ملی با هم و مکمل هم هستند که در دانشگاه‌ها توسط دانشجویان انجام شود. یکی از ابزار مهم توسط دانشجویان هنر است و همین هنر عکاسی نیز مؤثر است و امروز مؤثرترین روش در تبلیغ دین نیز هنر است.

این مسئول همچنین با بیان این‌که بعضی افراد ایراد می‌گیرند که چرا مردم لرستان گل‌مالی می‌کنند ولی بایستی به لرستانی‌ها به‌خاطر این فرهنگ تبریک گفت چراکه جنبه عرفانی و عقلانی دارد، خاطرنشان کرد: انسان از خاک پاک به‌وجود آمده و طبیعی است که در مسیر زندگی آلوده به گناه می‌شویم ما روایت داریم اگر کسی برای امام حسین(ع) عزاداری کند گناهانش می‌ریزد و عزاداری با گل‌مالی نماد بازگشت به پاکی انسان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تولید علم متناسب با نیاز زمان، تقویت فرهنگ دینی و ملی و زمینه‌سازی برای مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی را از مهمترین رسالت‌ها برای دانشگاه و دانشجو بیان کرد.

انتهای پیام

کد N1051817

وبگردی