آفتاب
استاندار خراسان رضوی:

14 آذر بخشی از پروژه جاده مخصوص زائران پیاده افتتاح می‌شود

14 آذر بخشی از پروژه جاده مخصوص زائران پیاده افتتاح می‌شود

استاندار خراسان رضوی از بهره‌برداری بخشی از پروژه احداث جاده مخصوص زائران پیاده خبر داد و گفت: 14 آذرماه 22 کیلومتر از مسیر قدمگاه تا ملک‌آباد برای زائران پیاده افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، علیرضا رشیدیان امروز 10 آذر ماه در نشست ستاد خدمات سفر استان،اظهار کرد: پس از اربعین باشکوه اباعبدالله‌الحسین دهه آخر صفر را در پیش رو داریم که فرصتی برای ما خراسانی‌ها است تا تفکر اسلام عقلانی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند را به صحنه آوریم.

وی خاطرنشان کرد: سیاست اصلی دولت درباره ساماندهی برنامه‌ریزی‌ها، نقش حمایتی و هدایتی است تا از تصدی‌گری در این حوزه توسط دولت پرهیز شود و حرکتی مردمی شکل بگیرد، مردم عزیز ما این ظرفیت را دارند که این رویداد را اداره کنند.

رشیدیان با بیان اینکه جهان امروز تشنه معارف رضوی است، گفت: جدا از برنامه‌ریزی برای غذا، سوخت و سایر امکانات رفاهی، مسئولیت معرفت افزایی و تکیه بر فرهنگ اسلام عقلانی و دیدگاه تقریبی که مدنظر امام(ره) و رهبری است مورد تاکید ما قرار دارد.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه اساس برنامه‌ریزی‌ها در این ایام مبتنی بر ارتقاء فرهنگ میزبانی است، افزود: نکته‌ای که از سال قبل همواره مورد تاکید ما قرار گرفت ساماندهی از مبداء برای خدمت‌رسانی به زائران بود که در این زمینه پیشرفت خوبی حاصل شد و سامانه‌هایی نیز طراحی شد.

رشیدیان اظهار کرد: در این ایام حدود 3.5 میلیون زائر به مشهد سفر می‌کنند و 250 هزار زائر پیاده به این شهر مشرف می‌شوند، لذا خدمات‌دهی به زائران باید باتوجه به انبوه زائری که در این ایام به مشهد می‌آیند باشد.

وی درباره موضوع سلامت و بهداشت و درمان زائران عنوان کرد: در این خصوص دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه هلال‌احمر استان مسئولیت سلامت زائران را پذیرفتند. همچنین بخشی از اسکان زائران در هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و مهمانپذیرها صورت می‌گیرند که در این زمینه باید آمادگی لازم کسب شود.

استاندار خراسان رضوی درباره جمع‌آوری آمار زائران گفت: در رابطه با بحث آمار برنامه‌هایی مصوب شده که در این زمینه باید دقت کافی صورت گیرد.

رشیدیان در خصوص احداث جاده مخصوص زائران پیاده، افزود: در سال‌های گذشته حرکت زائران در مسیر اتوبان‌ها بود و این موضوع مشکلاتی را در خصوص امنیت زائران به وجود آورده بود با همت دستگاه‌های مختلف از جمله برنامه و بودجه استانداری در این راستا بودجه‌ای به ایجاد جاده قدمگاه تا ملک‌آباد اختصاص داده شد.

وی تاکید کرد: ستاد بحران در خصوص حوادث طبیعی و دیگر حوادث پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشد و در خصوص موضوعاتی مانند سرما و بارندگی پیش‌بینی‌های لازم اعلام شود تا آمادگی جهت کمک‌رسانی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

کد N1051690

وبگردی