آفتاب
دبیر شورای نگهبان:

راهپیمایی اربعین در فرهنگ‌سازی جامعه امروز اثرگذار است

راهپیمایی اربعین در فرهنگ‌سازی جامعه امروز اثرگذار است

دبیر شورای نگهبان، رسانه ملی را در همه مناسبت های ملی و مذهبی همراه مردم دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت الله جنتی در گفت‌وگو با رادیو اربعین ضمن قرائت بخش‌هایی از زیارت نامه اربعین امام حسین(ع) گفت: سلام بر شما زائرانی که سعادت این سفر معنوی نصیبتان شده و با پای پیاده زائر امام حسین (ع) هستید، قدر خود را بدانید زیرا هر قدمی که برمی دارید، عبادت است.

جنتی گفت: سیره اخلاقی ائمه اطهار علیهم السلام الگوهای ارزشمندی برای جامعه امروز است. زائران اربعین حسینی می توانند با الگو قرار دادن زندگی این بزرگواران ضمن بهره مندی از فیوضات این سفر معنوی با دست پر و برآوردن حاجات از این سفر بازگردند.

دبیر شورای نگهبان به زائران، خادمان و عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) که توفیق حضور در این سفر پربرکت را دارند، توصیه کرد: ضمن قرائت زیارت نامه ها، ادعیه و اذکاری که برای این ایام توصیه شده، نماز اول وقت را ترک نکنند و با حضور قلب نماز بخوانند تا از فیوضات این سفر معنوی بهره مند شوند.

جنتی افزود: کسانی که نیت حضور در این راهپیمایی باشکوه را داشته اند اما از این سفر جامانده اند در اجر زائرین شریک هستند و از زائرانی که توفیق زیارت بارگاه امام حسین(ع) نصیب آنان شده، خواست برای آرزومندان و مشتاقان این سفر معنوی دعا کنند.

وی راهپیمایی باشکوه اربعین را در فرهنگ سازی جامعه امروز اثرگذار دانست و افزود: رسانه ملی با انعکاس شورو شعور حسینی از این رویداد مذهبی، سهم بزرگی در هدایت دل های عاشق اباعبدالله الحسین (ع) به سمت حرم ایشان در فضایی معنوی داشته اند.

دبیر شورای نگهبان ضمن تشکر از رسانه ملی که در همه مناسبت های ملی و مذهبی به ویژه اربعین حسینی، همیشه و همه جا همراه مردم بوده، خاطر نشان کرد: رسانه ملی با برنامه ریزی ها و اقدامات مناسب، شکوه و عظمت این رویداد بزرگ مذهبی را به خوبی برای مردم منعکس می کند. رسانه ملی حق زیادی بر گردن انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد.

انتهای پیام

کد N1051595

وبگردی