آفتاب

لاریجانی: اگر آمریکا رفتارش با ایران بر اساس دشمنی نباشد، رویکرد ما هم تغییر می​ کند

لاریجانی: اگر آمریکا رفتارش با ایران بر اساس دشمنی نباشد، رویکرد ما هم تغییر می​ کند

رئیس مجلس به سوالات متعددی درباره مصوبات مجلس، دیپلماسی کشور، مشکلات اقتصادی و ... پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاين، علي لاريجاني در نشست خبري امروز خود به مناسبت روز مجلس، در پاسخ به سوالي که به روابط ايران و آمريکا اشاره داشت، گفت: اگر آمريکايي​ها رفتاري که نشان دهنده دشمني نسبت به ايران است را عوض کنند، رويکرد ايران تغيير مي کند. رهبري ايران هم اين را گفته اند. اما رفتار آمريکا همچنان گوياي دشمني آنها با ايران است.

رئيس مجلس در پاسخ به سوال ديگري که به حمايت ايران از جبهه مقاومت اشاره داشت نيز گفت: حمايت از فلسطين يک استراتژي در نظام جمهوري اسلامي ايران است و نه يک موضوع تاکتيکي. از اين رو هرگز اين حمايت​ها را متوقف نخواهيم کرد.

مهم‌ترین نکات از سوي لاريجاني به این شرح است:

**روح اقتصاد مقاومتي اين است که رونق توليد ايجاد شود. قوانين مصوب مجلس براي تسهيل فضاي کسب و کار در همين راستا بوده است. قانون خرج از فضاي رکود هم در همين راستا بود. در قوانين بودجه و برنامه شش ساله نيز به اين موضوع توجه مي شود. مجموعا مصوبات مجلس براي تسهيل در ايجاد اقتصاد مقاومتي، مصوبات خوبي بوده است و اگر دولت هم لايحه اي را ضروري مي بيند، ارائه دهد.

** تلاش داریم تا طرح ها و لوایح مهم را تا پایان مجلس نهم به سرانجام برسانیم. مقدار زیادی از بحث نظارت مجلس در روندی انجام می شود که به طور طبیعی در شوراهای متکثر استانی و شوراهای مختلف ملی انجام می شود.

**در طول نزديک به چهار سال مجلس نهم، حدود 600 طرح و لایحه ارائه و حدود 200 به قانون تبدیل شد. برخی از طرح ها و لوایح در کمیسیون ها وجود دارد که باید تدبیری کرد تا در این دوره مجلس به پایان برسد.
** بعد از ایام اربعین وارد بررسي لايحه بودجه می شویم. 15 آذر باید بودجه و برنامه به مجلس ارائه شود و درست است که مقدار زیادی از وقت مجلس مصروف این موضوع می شود و امیدواریم این دست از طرح ها برای مجلس نماند چرا که قابل انتقال به مجلس بعد نیست.
**مرحوم مدرس از دریچه ملی به مسائل کشور می‌نگریست و این برای نمایندگان یک الگوست. مرحوم مدرس با روحیه مستقل و شجاعت امورات مجلس را انجام می‌داد که نمایندگان مجلس باید به این امر توجه داشته باشند.
**اینکه مجلس در راس امور است چیزی نیست که در شرایط مختلف تغییر کند و این مهم در قانون اساسی آمده است. مجلس در مسئله هسته‌ای با دید ملی به موضوع نگاه کرد و مجلس و نمایندگان شجاعانه عمل کردند.

ادامه دارد...

2929

کد N1051584

وبگردی