آفتاب
دبیر کل وزارت خارجه پاکستان در دیدار با آمانو:

پاکستان به حفظ و نگهداری از سلاحهای اتمی اهمیت زیادی می‌دهد

پاکستان به حفظ و نگهداری از سلاحهای اتمی اهمیت زیادی می‌دهد

«اعزاز چودری» دبیرکل وزارت خارجه پاکستان در دیدار با آمانو گفت: پاکستان به حفظ و نگهداری از سلاحهای اتمی اهمیت زیادی می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «داون نیوز»، «اعزاز چودری» دبیر کل وزارت خارجه پاکستان در دیدار با «آمانو» گفت: پاکستان به حفظ و نگهداری از سلاحهای اتمی اهمیت فراوانی می دهد. وی نقش آژانس بین المللی انرژی اتمی را در ترویج تکنولوژی هسته ای از طریق برنامه همکاریهای فنی ستود.

 آمانو گفت: به برقراری امنیت سلاحهای اتمی در پاکستان اطمینان کامل دارم.

اعزاز چودری با «مایکل لن هارت» همتای اتریشی خود در امور خارجه اتریش دیدار و گفتگو کرد. اعزاز چودری درباره چگونگی مبارزه با تروریستها در پاکستان و تلاشها برای انجام مذاکرات صلح بین طالبان و دولت افغانستان توضیحاتی ارایه داد و در آخر از «مایکل لن هارت» خواست به پاکستان سفر کند.

لازم به ذکر است جامعه جهانی نگران دستیابی گروههای تروریستی به سلاحهای اتمی پاکستان است. طالبان و القاعده در پاکستان فعالیت گسترده ای دارند و با توجه به نگرانیهای جهانی از دستیابی تروریستها به سلاحهای اتمی در پاکستان، اسلام آباد عملیات مبارزه با گروههای تروریستی را در مناطق شمالی پاکستان از جمله وزیرستان شمالی شروع کرد و تا حد زیادی تروریستها را از این مناطق به عقب راند.

کد N1051510

وبگردی