آفتاب
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

کم‌کاری در تبلیغ دین بحران فرهنگی به‌دنبال دارد

کم‌کاری در تبلیغ دین بحران فرهنگی به‌دنبال دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: در دورانی که بحران‌های فرهنگی در جامعه نفوذ پیدا کرده است کم کاری در تبلیغ دین پذیرفتنی نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: در دورانی که بحران‌های فرهنگی در جامعه نفوذ پیدا کرده است کم کاری در تبلیغ دین پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان در جلسه مبلغان مرکز استان با بیان اینکه تبلیغ و اطلاع رسانی دین با ابزار مناسب تسهیل خواهد شد، بیان کرد: امروز بهره‌گیری از برخی ابزار نرم‌افزاری و سخت افزاری در حوزه تبلیغ دین یک ضرورت مهم است که باید به شیوه ای صحیح از سوی روحانیت در عصر حاضر تبیین شود.

وی از تبلیغ به عنوان یک پدیده مهم یاد کرد و با بیان اینکه حرکت در این مسیر به حتم مشکلات و سختی‌های خاص خود را دارد، تصریح کرد: گام نهادن در عرصه عظیم تبلیغ دین شجاعت می خواهد و هر کسی حاضر نیست در این مسیر ارزشمند قدم بردارد.

شکریان از حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) به عنوان بزرگ ترین مبلغان حادثه کربلا یاد کرد و افزود: این ائمه در شرایط بسیار سختی به تبیین و تبلیغ نهضت عظیم عاشورا پرداختند.

وی با بیان اینکه مبلغان دینی مردم و جامعه را به سوی خدا پرستی، دینداری، عمل صالح و توحید هدایت می کنند، تصریح کرد: هدف تبلیغ، بیان و تبلیغ پیام الهی است که از سوی مبلغان دینی دنبال می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران تصریح کرد: تبلیغ یک رسالت الهی بسیار خطیری است که خداوند سبحان به روحانیان اعطا کرده؛ بنابراین باید با تزکیه نفس، به روز کردن سطح دانش و عامل بودن به اخلاقیات و گفته های خویش در راستای عمل به این وظیفه سنگین گام برداریم.

شکریان با بیان اینکه روحانیت تنها قشری است که می تواند جامعه را با اندیشه های دینی و اسلامی آشنا کند، افزود: هر جا که حضور روحانیت پر رنگ تر باشد دشمنان به هیچ عنوان توان حضور ندارند.

وی با اشاره به این که مبلغان به عنوان سفیران عرصه تبلیغ احکام دینی باید با ترویج احکام اسلامی ارزش‌های ناب شریعت محمدی را در جامعه گسترش دهند، گفت: جامعه در هر زمانی نیازمند آموختن مبانی دینی است و این مسأله در تاریخ وجود داشته است.

این استاد حوزه و دانشگاه در مازندران ﺑﺎ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﺍﯾﻦﮐﻪ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﮐﻪ ﺑﺤﺮﺍﻥﻫﺎﯼ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺩﺭﺻﺪﺩ ﺗﻬﯽﮐﺮﺩﻥ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﻣﻌﻨﻮﯾﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ و ﺍﺭﺯﺵﻫﺎﯼ ﻧﺸﺄﺕ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺟﻬﺖ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﺤﺮﺍﻥﻫﺎ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﻭﯾﮋﻩﺍﯼ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽﮐﻨﺪ، ﮔﻔﺖ: ﺍﻧﺒﯿﺎ و ﺍﻭﻟﯿﺎﯼ ﺍﻟﻬﯽ ﺑﺎ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ و ﺍﺭﺯﺵﻫﺎﯼ ﺩﯾﻨﯽ ﻫﺪﺍﯾﺖ و ﺳﻌﺎﺩﺕ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﺭﻣﻐﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩﺍﻧﺪ و ﺩﺭ ﻋﺼﺮ ﺧﺎﺗﻤﯿﺖ ﺍﻗﺘﻀﺎ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ ﺭﻓﯿﻊ ﺍﻧﺒﯿﺎﯼ ﺍﻟﻬﯽ ﺣﻔﻆ و ﺩﺭ ﺟﻬﺖ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ و ﺩﻋﻮﺕ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺷﻮﺩ.

شکریان ﺑﺎ ﺑﯿﺎﻥ ﺍینکه ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ ﺍﺳﻠﺎﻡ ﺍﺯ ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻭﺍﻟﺎﯾﯽ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ، ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺩ: ﺍﺳﺎﺳﯽﺗﺮﯾﻦ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺍﻧﺒﯿﺎ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ و ﺩﺭ ﭘﺮﺗﻮ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ، ﻓﻄﺮﺕ ﺳﻌﺎﺩﺕﺧﻮﺍﻩ ﺑﺸﺮ، ﺑﯿﺪﺍﺭ ﺷﺪﻩ و ﻣﻌﺎﺭﻑ و ﺍﺭﺯﺵﻫﺎﯼ ﺩﯾﻨﯽ ﺩﺭ ﺳﺮﺗﺎﺳﺮ ﻋﺎﻟﻢ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﻣﯽﯾﺎﺑﺪ.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر این که روحانیان باید با عمل خود دین را تبلیغ کنند، گفت: مردم دین و احکام دینی خود را از عمل روحانیان می‌گیرند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه فراگیری علم و مهارت‌های تبلیغی در امر تبلیغ بسیار مؤثر است، افزود: آنچه که در میان مردم بیش از این دو تأثیر گذار است، عمل مبلغان به دانسته های خود است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، تبلیغ دین را نعمتی الهی خواند و تصریح کرد: تبلیغ، کار اصلی انبیا است و مبلغان ادامه دهنده این راه هستند، از این رو باید تبلیغ را در اولویت کاری خود قرار دهند.

شکریان با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد شبهه در دین مبین اسلام، وظیفه مبلغان برای رفع شبهات را مهم و سنگین ارزیابی کرد و بیان کرد: در عصر حاضر پاسخ شبهات نیازمند کسب مهارت های مختلف است و اگر مبلغ بخواهد در همه بخش ها پاسخگو باشد باید همه مهارت ها و علوم آن را فرا بگیرد.

وی با اشاره به اینکه جامعه همواره تحت تأثیر عمیق فرهنگ است خاطرنشان کرد: حیات هر جامعه در گرو فرهنگ آن جامعه است و جامعه زنده و پویا، فرهنگ پویا دارد؛ از این رو باید برای شکوفایی جامعه فرهنگ خود را پویا کنیم.

خطیب نماز جمعه بابل به نقش ارزنده روحانیان و مبلغان در تحکیم مبانی دینی و رفع شبهات در دین اشاره کرد و گفت: روحانیان مبلغ باید با افزایش مهارت‌های خود در بخش های مختلف شبهات ایجاد شده از سوی دشمنان را دین خنثی کنند.

انتهای پیام

کد N1051483

وبگردی