آفتاب

کابینه آلمان کمک نظامی برای جنگ با داعش را تایید کرد / برلین: با اسد همکاری نمی‌کنیم

کابینه آلمان کمک نظامی برای جنگ با داعش را تایید کرد / برلین: با اسد همکاری نمی‌کنیم

منابع آگاه گفتند کابینه آلمان امروز (سه شنبه) بسته پیشنهادی کمک نظامی برای حمایت از جنگ با گروه تروریستی داعش را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این بسته که همچنان نیازمند تاییدیه پارلمان است شامل جت‌های شناسایی تورنادو ناو نیروی دریایی و 1200 نیرو به دنبال درخواست فرانسه در پی حملات تروریستی پاریس است.

این بسته شامل همکاری آلمان در مبارزه با تروریسم تحت نظارت ائتلاف ضد داعش و هدف آن حمایت از فرانسه، عراق و ائتلاف بین المللی در مبارزه با داعش است.

اعتبار این حکم به مدت یک سال است و هزینه‌ای برابر با 134 میلیون یورو (142 میلیون دلار) به همراه دارد و ممکن است برای یک سال دیگر تمدید شود.

به دنبال اعزام 1200 سرباز برای حمایت و شناسایی هوایی، این بزرگترین ماموریت ارتش آلمان به دنبال خروج از افغانستان محسوب می شود.

در همین حال فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان پیش از رای گیری کابینه اذعان کرد: ممکن است این جنگ به جنگی طولانی تبدیل شود. ما کاری را که از نظر نظامی لازم است، آنچه را که می‌توانیم به بهترین نحو انجام دهیم و آنچه را که می‌توانیم از نظر سیاسی انجام دهیم صورت خواهیم داد. ما در برابر دشمنی همچون داعش باید بردبار و شکیبا باشیم.

وی افزود: برلین نیازهای نظامی را بررسی کرده و برای تصمیم گیری در خصوص استقرار تجهیزات و نیرو مسولیت سیاسی خود را انجام خواهد داد این حکم برای اعزام 1200 سرباز منجر به ایجاد یک منطقه حائل می‌شود ما درباره یک محدودیت گسترده‌تر با استفاده از یک منطقه حائل صحبت می‌کنیم. در حال حاضر فکر نمی‌کنم که الان نیاز به استقرار سربازان بسیار زیاد در خارج از کشور داشته باشیم. در حال حاضر تنها خلبانان جت‌های شناسایی تورنادو در مناطق تحت کنترل داعش مستقر خواهند شد.

قرار است آلمان تعداد نامشخصی هواپیمای تورنادو مجهز به تکنولوژی نظارتی اعزام کند که می توانند تصاویری با کیفیت بالا و عکس‌های مادون قرمز حتی در هنگام شب و مساعد نبودن آب و هوا گرفته و آنها را به موقع به پایگاه‌های زمینی منتقل کنند.

یک ناو آلمانی به حفاظت از ناو هواپیمابر شارل دوگل در شرق مدیترانه کمک خواهد کرد که از روی آن جت‌های جنگنده بمباران‌های هوایی خود را انجام داده و هواپیماهای سوخت رسان می‌توانند در آسمان به جنگنده‌ها سوخت رسانی کنند.

در همین حال اورسلا فون درلاین، وزیر دفاع آلمان هرگونه همکاری میان نیروهای آلمانی که قرار است در کمپین نظامی ضد داعش در سوریه همکاری کنند را با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و یا نیروهایش رد کرد.

وی گفت: هیچ همکاری میان اسد و یا نیروهایش با نیروهای آلمانی وجود نخواهد داشت. با این حال این بدان معنا نیست که افرادی که در حال حاضر تحت حکومت و فرمان اسد هستند حق مشارکت در روند گذار سیاسی سوریه را ندارند.

وزیر دفاع آلمان گفت: ما باید از فروپاشی کشور سوریه اجتناب کنیم. اشتباهات عراق مبنی بر اینکه گروه‌های وفادار به صدام، دیکتاتور عراق پس از سرنگونی وی از پیوستن به سیستم سیاسی منع شدند نباید تکرار شود. اما صریحا بگویم هیچ آینده‌ای برای اسد وجود نخواهد داشت.

تصمیم برای پیوستن به کمپین نظامی در سوریه به نشانه همبستگی با فرانسه پس از حملات تروریستی پاریس یک اقدام بزرگ برای دولت آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان محسوب می‌شود.

آلمانی‌ها از زمان جنگ جهانی دوم از پیوستن به عملیات‌های نظامی برون مرزی اکراه داشته و در برابر مشارکت مستقیم در سوریه مقاومت کردند. انتظار می‌رود مجلس عوام پارلمان آلمان روز چهارشنبه در خصوص این بسته رای گیری کند. اما از آنجایی که دولت مرکل اکثریت پارلمان را به عهده دارد تقریبا تصویب این حکم تضمین شده است.

انتهای پیام

کد N1051444

وبگردی