آفتاب

بازداشت بیش از 2600 داعشی توسط ترکیه در 3 سال گذشته

بازداشت بیش از 2600 داعشی توسط ترکیه در 3 سال گذشته

خبرگزاری دولتی ترکیه در گزارشی نوشت، در طول سه سال گذشته، این کشور بیش از 2600 نفر وابسته به گروه داعش را دستگیر کرده است که 837 نفر از آنها تبعه خارجی بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ترکیه در سال 2013 داعش را به طور رسمی در لیست سازمانهای تروریستی خود قرار داد. از آن زمان تاکنون نیروهای امنیتی ترکیه در عملیات ضد تروریستی خود 2627 نفر را به اتهام عضویت در داعش بازداشت کرده‌اند.

هم چنین 120 تن مواد منفجره در طول این مدت توقیف شده است.

در سال 2013، 230 نفر داعشی بازداشت شدند که 152 نفر از آنها تبعه ترکیه بوده‌اند.

پس از انتقادهای وارده مبنی بر کند عمل کردن ترکیه برای مقابله با تهدید داعش، این کشور برای افزایش امنیت در جهت مقابله با اعضای داعش مستقر در داخل کشورش تحت فشار قرار گرفت.

در همین راستا ریچارد مور، سفیر انگلیس در ترکیه با جلال‌الدین‌ لکه‌سیز، رییس پلیس ملی ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد. وی پس از این دیدار روز دوشنبه توئیت کرد: در این دیدار درباره حمایت قوی ترکیه در جلوگیری از سرازیر شدن نیروهای خارجی و لزوم همکاری برای تبادل اطلاعات درباره تهدیدات تروریستی تاکید شد.

مور در گذشته در گفت‌وگویی با روزنامه حریت اعلام کرده بود که ترکیه مسوولیت مهمی را در قبال پناهجویان و جلوگیری از سرازیر شدن خارجی‌ها برای پیوستن به گروههای افراطگرا از مرز خود با سوریه دارد.

وی در آن گفت‌وگو اعلام کرد که دولت انگلیس بر این باور است که حدود 700 نفر از شهروندان انگلیس در سوریه به سر می برند و نیمی از این تعداد به کشور بازگشته‌اند.

انتهای پیام

کد N1051383

وبگردی