آفتاب

وعده کلینتون: سربازان آمریکایی را به عراق و سوریه نمی‌فرستیم

وعده کلینتون: سربازان آمریکایی را به عراق و سوریه نمی‌فرستیم

وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت که اعزام نیروهای جنگی آمریکایی به سوریه و عراق برای مبارزه با گروه تروریستی داعش " کار نشدنی" است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق و نامزد پیشتاز دموکرات‌ها برای انتخابات 2016 آمریکا در مصاحبه با سی‌بی‌اس گفت: در این مقطع زمانی نمی‌توانم شرایطی را تصور کنم که با اعزام نیروهای آمریکایی موافقت کنم چرا که همانطور که پیشتر گفتم بهترین راه شکست داعش از طریق هوایی است که رهبری آن را در دست داریم و از طریق زمینی که قادر هستیم و قدرت‌ بخشیدن، آموزش، تجهیز و فضای سایبری است که نباید فراموش کرد داعش در این زمینه دشمن آنلاین قدرتمندی محسوب می‌شود.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا ماه گذشته اعزام 50 نیروی عملیاتی ویژه برای استقرار در شمال سوریه را برای عملیات "غیر جنگی" تایید کرد و نقش آنها گفته شده که عمدتا باید آموزش نیروی محلی و هماهنگی میان تلاش‌های ضد داعش باشد. با این حال روزنامه گاردین با انتشار گزارشی فاش کرد که نیروهای چکمه‌پوش آمریکایی است ماه‌هاست که عملیات مخفیانه خود را در عراق آغاز کرده‌اند و در کنار نیروهای کرد می‌جنگند. با این وجود کلینتون گفت که با نظر اوباما برای عدم استقرار نیروهای زمینی موافق است.

وی افزود: نمی‌دانیم که چه تعداد نیروی ویژه نیاز است، چه تعداد مربی و ناظر ممکن است نیاز داشته باشیم اما اعزام هزاران نیروی جنگی زمینی همانند آنچه برخی از جمهوری‌خواهان پیشنهاد می‌دهند، از نظر من کار نشدنی است.

انتهای پیام

کد N1051378

وبگردی